Foxen behöver hjälp! Vart ska kablarna kopplas?

AlexanderB

Välkänd medlem
30 nov 2007
162
0
6
Stockholm
Hej:ciao:, nu har ja fått ett problem me motorn.
Jag tar historien från början...
Förra säsongen så åkte ja foxen, och så plötsligt hörde jag ett "knäck" från motorn å så titta jag ner i motorn men jag såg inget fel så jag åkte på men senare kände ja att skotern va liksom mjuk i chassiet så ja titta ner igen men såg inget fortfarande så ja for hemåt. När ja va hemma så titta mycket noggranare och då såg ja det mest fasandsfulla, chassiet sprucket:boring:. Efter några timmars svordomar så tänkte jag nu skiter ja i det här. Så ja ställde undan skotern å struntade i den, men nu för någon vecka sedan så ringde en kompis å frågade om ja skulle komma upp till hans stugan och ja blev såklart rätt så lockad. Så ja gick iväg till skotern å startade den, men sedan slog det mig att chassiet var ju sprucket så det blev bara till å ställa in "semestern" över helgen.
Och nu till problemet...:hmmmm:
Sprickan var vid motorfästena så ja var tvungen att ta bort motorn såklart och lite till. Men vid tändnings kablarna så är det ju 4 olika kablar och dom har jag blandat ihop så jag inte från vilket håll dom ska sitta eller i vilken ordning...
Så nu ställer jag er frågan i vilken ordning ska kablaget sitta?
Tack på förhand!!!!!!

holm_

Välkänd medlem
27 okt 2005
107
0
16
Umeå
Sv: Foxen behöver hjälp!

kablarna har ju olika färger, kolla vilka kablar som har samma färger.