Fråga angåeende band

larxxon

Medlem
27 jan 2010
40
0
1
Hej är rätt ny i denna hobby och har införskaffat mig en liten lynx enduro 98. Nu är det så att jag fick tag på en nytt ripsaw matta 32 mm kammar. Men då är frågan ska jag idas sätta på denna matta då jag vill vara ute i lössnön lite då på och då eller ska jag skaffa en annan?. Mattan som sitter på är orginalmattan 19 mm kammar.

Johan Larsson
 

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Det kommer helt klart att bli en skillnad. du ska inte lyssna så mkt på vad dom som kommer svara under mig som kommer påstå att en 32mm ripsaw är värdelöls i lössnön. Jag hade en sådan på min förra skoter och kunde ta mig fram nästan överallt jag ville. Visst finns de mkt bättre mattor om du ska vara ute i lössnön men den duger helt klart. Man får använda sig av lite teknik så är de inga problem att ta sig fram.
 

TobbeP

Välkänd medlem
15 dec 2008
182
0
6
som ovanstående säger, kommer bli mkt stor skillnad mot för det du har.
dock föredrar jag backcountry mattorna mer än ripsaw.
Har du redan mattan så kör på den
 

Stelt

Välkänd medlem
5 nov 2008
1.088
0
16
Luleå
32ripsaw är självklart mycket bättre än en 19mm matta överallt.
Men sen är 32an bäst på led och inte gjord för off-trail. Kör du mycket off-trail så kanske du bör fundera på en annan matta.
 

Syst3m

Välkänd medlem
14 feb 2009
1.064
0
16
Skaraborg/Värmland
Det kommer helt klart att bli en skillnad. du ska inte lyssna så mkt på vad dom som kommer svara under mig som kommer påstå att en 32mm ripsaw är värdelöls i lössnön. Jag hade en sådan på min förra skoter och kunde ta mig fram nästan överallt jag ville. Visst finns de mkt bättre mattor om du ska vara ute i lössnön men den duger helt klart. Man får använda sig av lite teknik så är de inga problem att ta sig fram.
Håller med dig. Har ju ripsaw på min Venture, fungerar mycket bra i lössnön. Dock är den 151"/384cm men med tanke på storleken på skotern så är den klart godkänd i alla typer av snö.
 

larxxon

Medlem
27 jan 2010
40
0
1
oj vilken tabbe.Mattan jag köpte var 307. är det 320 matta på alla lynx enduro . Den som jag har är en 98 g type 494 . blir kanske till att förlänga den då.
 
Last edited: