Fråga angående min variator setup PRO RMK 600-15

xoredge

Välkänd medlem
14 feb 2009
498
5
18
Umeå
Jag har lagt till tre motor modifieringar som är:
*Vforce 3R
*PAR topp 12.5 komp
*BMP high flow air box shelf

Jag undrar om jag törs/bör vikta på mina SLP MTX vikter något mer nu ?
Jag kör i dags läget 68g vikterna med 2g i mitten hålet och en silver team 165/344 fjäder i primären. Sekundären är standard förutom delrin washer.

Den drar hårt och fint i början och i mellan registret sen känns det som det flakar ut.

Den varvar enligt följande.. hastighet/rpm detta spelade jag in på en älv idag.
6/8000
39/8400
61/8000
70/8000
72/8150
78/8000
83/8150
88/8150
92/8250
97/8200
99/8250
99/8200
100/8200
104/8250
108/8200
112/8250
115/8250
118/8150
 

tonyjgetb

Välkänd medlem
13 apr 2009
1.063
7
38
Ursviken/skellefteå
Jag tänker så här:
Om föret på älven, är sådant före du normalt kör i (jag gissar det var rätt lätt före)
Testa ta bort ett gram vikt på mellan hålet. Så den orkar hålla 8300 varv hela vägen.

Lasta du på mer vikt kommer den få tyngre att orka hålla varven.



Skickat från min iPhone med Tapatalk
Polaris switchback 600
2005
 

xoredge

Välkänd medlem
14 feb 2009
498
5
18
Umeå
Jag tänker så här:
Om föret på älven, är sådant före du normalt kör i (jag gissar det var rätt lätt före)
Testa ta bort ett gram vikt på mellan hålet. Så den orkar hålla 8300 varv hela vägen.

Lasta du på mer vikt kommer den få tyngre att orka hålla varven.



Skickat från min iPhone med Tapatalk
Polaris switchback 600
2005
Nä egentligen är det det föret jag kör minst i försökte hitta mig en längre sträcka med djup snö men det gick sådär här vid kusten :p Jag kör mest uppe i fjällen med den.

Då kanske jag ska låta vikterna vara som dom är nu tills jag kört en sväng i fjällen igen.
Jag körde med 140/330 TEAM Grön fjädern innan så jag har ej hunnit testa med silver fjädern i djup snö före än.