fråga ang variator rengörning

yess

Medlem
3 dec 2008
8
0
1
det är så att jag körde av en rem förut och nu då jag skulle rengöra skivorna på sekundären men det är typ klumpar (elr vad man nu ska säga) på ena skivan, ser inte ut som rem rester utan mer som bitar från sekundären som bränt fast. Hur kan man lättast få bort det? har testat med brakecleaner. Om man skulle ta sandpapper så skivan, har det nån betydelse om man slipar ned "linjerna" som är på skivan?

Brogge1

PRO sledder
10 nov 2007
689
3
0
Lofsdalen
Vad är det för skoter?
Jag brukar då köra med 280 smärjelduk, funkar hur fint som helst. Sen tar man lite brakelean och sprutar på papper/trasa och torkar rent med. Vad är det för linjer du menar?

yess

Medlem
3 dec 2008
8
0
1
edge 800 - 03.

Går små linjer vågrätt efter sekundär skivorna (rätt svårt att förklara). Är orolig över att om jag slipar ner dom så som försvinner att remmen får dåligt fäste och slirar elr liknande.

Brogge1

PRO sledder
10 nov 2007
689
3
0
Lofsdalen
edge 800 - 03.

Går små linjer vågrätt efter sekundär skivorna (rätt svårt att förklara). Är orolig över att om jag slipar ner dom så som försvinner att remmen får dåligt fäste och slirar elr liknande.
Polaris, inte min starka sida men dom där linjerna, är dom ingraverade i variatorn eller är det bara som målat? Om du kör med riktigt fin smärjelduk så borde ju det funka

Brogge1

PRO sledder
10 nov 2007
689
3
0
Lofsdalen
Aha, dom där märkena skulle jag tro uppkom vid tillverkningen av variatorn då dom kört den i svarv/cnc maskin. Så det ska nog itne vara nån fara om du kör med fin smärjelduk