När ni byter mellan hastighet och varv på nålen i mätarhuset, går nälen ner förbi siffrorna då och sen upp? eller ändrar den sej bara till det aktuella värdet?
för mig så ändrar den sig bara till det aktuella värdet. men om jag står still å ändrar så när du klickar i så den ska visa hastighet så faller den ju givetvis ner.
går den ner under siffrorna då? Min går nämligen ner under siffrorna vid rpm läge med. Sen när jag varvar ca 3000 säger vi och byter så visar den att jag varvar 2000 enligt nålen.
plockade ur mätarn nu och tog kort på den. Har ett kort från innan på skotern avstängd och då står nålen på "10" På det nya kortet som ni ser så har nålen långt under. Den visar för lite båda på RPM och hastighet. Går det att vrida nålen lite på axeln? Sen så såg jag att på baksidan satt en lapp på mätaren där det stod Rev A på mätare och likadant angående mjukvaran. Finns det nån uppdate till den?
De var inte så svårt. Skruvade bort dom fyra skruvarna på baksidan, tog bort locket, och vred nålen till ändläget och tryckte lite på den då så den vreds lite på axeln.
den var de när jag köpte den och då stämde det med rpm på nål och LCD. Sen har dom andra mätare jag sett stått på 10 när dom vare avstängda. Men jag förstår din tanke. Nålen borde ju stå vid det tänkte 0 på mätaren.
Så där. Höll på att glömma att kolla på skotern idag.
Min står inte riktigt på 10 utan typ 2mm ovanför, mot 20. Har kopierat din bild och visat min pinne med ett Arctic grönt sträck