Frågor angående Fusion 900

jimler

Välkänd medlem
19 sept 2006
778
0
16
Sundsvall
Tjenare! Funderar på att testa något nytt inför nästa säsong och jag funderar hur är Fusion 900:a? Gör de lätt skidres? menar då på platten. Som mc åkare på diverse gubbmotorcyklar så har jag inga problem med vibrationer är ganska van det. Hur känns accet i dom? orsak till större kubik är ju självklart att en polare har nu köpt en xp 800 och med tanke på priset på en beggad fusion 900 och har samma hk så borde den vara ganska rolig också eller?

Dr Polaris

Välkänd medlem
3 jan 2006
432
1
16
90
Visst har den säkert sina nackdelar men man får enormt mycket skoter för pengarna.
Du kan köpa en ny -05 med 2års garanti och alla uppdateringar och dom nyare variatorerna för 65.000:-
Lägger man till 6000:- så får du en 44mm racingmatta och vips så får du en mycket roligare skoter.
Sedan så fixar du till variatorerna så effekten i alla fall får en chans att hamna ner i snön. :)

Kristo

Välkänd medlem
15 dec 2006
198
0
6
Järvsö
efter som att det är en kopplad boggie så kan du ju inte göra några gigantiska skidres på plan mark. lyfter skidorna ca 40-50 cm inte mycket mer än så. (på vissa underlag går det att få den att stå rakt upp på plan mark.) och har du bra fäste kan du hålla dom åvan marken till typ 120. tycker att min accelererar grymt bra upp till typ 150, den bara ökar å ökar. dom är ganska högt drevad orginal har kört 191 på mätarn med min finns mer att ge, dreva ner den 4 kugg så blir det bra. inga problem med vibrationer på min iaf inte mer än kompisarnas 800:er. enda gången jag tycker att den vibrerar är när den står på tomgången, inget man märker av när man kör. helt värdelösa skidor på dom orginal och ripsaw mattarna är ju typ bara å slänga i soptunnan men byt skidor och matta å dreva ner den så har du en kanon maskin för en billig peng. köpte min ny i januari 2007 för 65 000:- och är riktigt nöjd med den hitills. finns ju även begagnade ute för drygt 40 000:-

rickyrickardo

Välkänd medlem
28 feb 2008
1.158
1
38
Boden
så det är en köpvärd skoter? hur pass bra går den i djupsnön med 44as matta? hur går den efter leden? bra dämpning? den har inga problem med variatorn eller remätningar?