Frågor angående Polaris Edge X 700

Robi

Prospect sledder
14 mar 2018
1
0
0
Hejsan! Har nyss införskaffat mig en Polaris Edge 700 och skulle gärna vilja veta lite mer om denna maskin. Har sökt mig fram till vissa trådar här på forumet och hittat lite intressant information.

Ni som har bättre koll än mig på den här skotern, skulle ni kunna ge mig lite för och nackdelar, är den driftsäker, saker att hålla extra koll på osv. Jag är inte ens säker på årtal, då han jag köpte den inte heller var helt hundra, men antagligen en -02 eller -03.

Snälla, hit me up with some information, så mitt skoterägande blir lite simplare!

Tack på förhand! Med vänlig hälsning, Robin.

Modin

Välkänd medlem
17 nov 2009
244
0
16
33
Bollnäs
Håll koll på avgasventilerna. Rengör dom noga, kolla så dom inte är gjord av aluminium för då går dom sönder lätt. Annars tycker jag det är en klockren maskin. Hade min i 4 år innan jag sålde den och jag har inte varit missnöjd. Det jag gjorde för att få den roligare var att jag bytte till SLP-Skidor,SLP-Singelpipa 38mm kammar på mattan och satte i ett Variator-kitt.

Mvh:Modin

Powder 700

Aktiv medlem
9 aug 2004
64
6
8
Edsbyn
Som Modin säger, avgasportarna vibrerade sönder på vissa 700-800cc har jag inte helt fel så byttes vissa på servicemeddelande. Sen är vattenpumpen remdriven på big block motorerna så den är det bra om man slänger ett öga på ibland. Annars är 700cc den trevligaste motorn och mycket driftsäker.

Vituraz

Välkänd medlem
6 nov 2013
154
33
28
Piteå
Jag tycker det är en trevlig skoter!
Enda problem jag haft är att den gått varm ett par gånger så man får passa sig lite om det är dåligt med snö eller om det går sakta. Samt att trottelnålen gått av (otur). Och då har jag haft den i 5 år om jag räknat rätt.
Någon rullemaskin är det inte då den är inställd för att gå bra på led, men nog går skidorna få upp ändå, särskilt om man har 38-44s matta.
Största nackdelen är såklart körställningen, sitter man så sitter man väldigt lågt.
Roligaste är väl att ingen 600 etec hänger med då man gasar :blink1: