Från halv till helförsäkring

jonke

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.247
5
38
Kramfors
Kan man ändra från halv till hel försäkring då det blir helg och man ska ut och åka? Sedan försäkrar man ner till halv igen.
Mitt problem är att min skoter inte kommer att hålla i chassit och modet händer när jag kör vill jag vara på den säkra sidan.

repeter

Välkänd medlem
4 okt 2005
1.272
0
16
Borlänge
Man brukar få visa upp den för en av försäkringsbolagets "besiktningsmän" så att den inte redan är trasig (försäkringsbedrägeri)

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Att ändra till hel är nog inga problem men jag tror inte du för ändra tillbaka till halv igen efter helgen. Det är ju som att "säga upp" en försäkring och det får man väl bara på årsförfallodagen...

jonke

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.247
5
38
Kramfors
Värkar som om man får renovera chassit efter 400 mil.
Ska man köpa orginal poppnit eller finns det någon annan nit som fungerar på chassit
Detta gäller en Yamaha

Mach1custom

Välkänd medlem
2 mar 2011
246
0
16
Sundsvall
Du hade alltså tänkt att försköka ta ut försäkringspengar för att din skoter inte klarar av din körning?

Ang. Ditt chassiproblem så är det självklart förarrelaterat men vanliga popnitar brukar funka fint. Finns ju lite olika storlekar som man kan välja på. Vars har det släppt?

jonke

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.247
5
38
Kramfors
Stålnit är det hela niten som är stål eller vad är det som är stål.vanlig nit brukar fungera(brukar)om det inte fungerar då. Nä vi chansa inte det ska hålla. Den har släppt vid fotstegen och en bit bakåt.