Fraktbolag USA?

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
Tjenare!
Jag har läst runt lite här på forumet och fått en liten inblick på lite olika fraktbolag i USA, men de som jag läst har varigt mellan 1 och 6 år gammalt så jag undrar nu vilket bolag man ska anlita idag för att komma billigast undan. Jag ska beställa delar från CPC performance och vid betalningen så får man välja mellan två fraktbolag, UPS och FedEx. Vilket av dessa är att föredra. Ingen brådska med prylarna, bara de inte kostar skjortan.

De jag ska beställa är Snow cleats (Snow eliminators till fotstegen) till min M7 så jag tror inte att de väger allt för mycket. (kostnad 150$)

Någon med erfarenhet får jätte gärna dela med sig. Tänkte handla ikväll så snabba svar vore king! :ciao:

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Både UPS och FedEx kostar skjortan, iaf enl. deras Price Quotes på resp. hemsida.
Har haft ett par paket från USA med UPS och det har varit lite högre fraktkostnad genom dem gentemot USPS (USA's mtosvarighet till Posten).

Maila och fråga ifall de kan skicka med USPS Global 6-10 dagar istället, lär inte kosta så många kronor.

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.273
81
48
Övik
Iaf för några år sedan när jag beställde lite grejer från staterna hade även FedEx ett billigt alternativ som trots priset kom inom en vecka. Paketet vägde väl dock bara en 5-8kg kanske, men det gick på under hundringen..

Men det är bara att ta det billigaste dom har, det lär ändå ta max 2 veckor och ifall det tar så lång tid är det alltid Arlanda som är flaskhalsen.

Bamsegrill

Välkänd medlem
24 okt 2007
2.374
1
38
Östersund / Stora Blåsjön
USPS är det enda som man har råd att använda... av många anledningar :)
Me double that, kolla som sagt om de kan skicka med USPS istället.
Om inte så är det väl bara att fråga dom du köper vad det kostar att skicka med respektive fraktbolag... Det som fraktbolagets hemsida säger stämmer inte alltid då många har rabatt eftersom de skickar många paket osv...