Fram dämpare till zr 900 dial jet

koffe19

Välkänd medlem
27 feb 2008
264
0
16
lindesberg
Någon som vet cc måttet på fram dämparna till en zr 900 03.
Och vilka modeller som har de.

Någon som vet´hur bra ett dial jet system fungerar i bränsle besparing,effekt och säkerhet.

Andre_023

Välkänd medlem
7 maj 2008
471
3
18
Falun
Jag hade Dial a jet på min lynx racing 440 -03 och de fungerade kanon, förbrukningen höll jag ingen koll på men de är ju mkt lättare att bestycka om beroende på vart du kör och hur varmt de är så de rekomenderas att införskaffa!

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.849
873
113
Kramfors
Jag föredrar vanligt powerjet som är fullt justerbart med skruvnål. Kan kallas powerjet eller finns även thunderjet . Dualjet har bara vissa lägen att justera mellan och blandra in luft som dom påstår. Jag har kört både dualjet och piowerjet och har vanligt powerjet som favvo. Den kan man justera från 0- till mostvarande flera steg i huvudbestyckning. Thunderjett är tyvärr på tok för dyra och dualjet ännu värre . Jag bygger min egena powerjetts för jag vill ha ännu större ställområde och finjustering. Thunderjet skulle jag välja före dualjet . På bilden visas mina hemmabyggen som funkar som thunderjet dvs bara soppa in ingen luft. Jag har intye märkt av någon fördel med luftinbland som dualjet har