framkomlighet

Jolle1

Medlem
6 dec 2008
20
0
1
Norrbotten
Hej. Någon som vet hur framkomligheten i lössnö skiljer sig mellan en Lynx adventure 600sdi jämfört med en x-trim 600sdi, bägge av -07 årsmodell?

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
X trim har 38:as matta medan adventure vill jag minnas har 32. Det gör skillnad.

Jolle1

Medlem
6 dec 2008
20
0
1
Norrbotten
Ja det har den. Har själv inte ägt en skoter så vet inte hur stor skillnad kammarna gör, men nu är det dags att anskaffa en, därav frågan. Bägge modellerna är intressanta. Är det bara mattan som gör skillnaden eller finns det några fler faktorer förutom att Adventure är aningen tyngre? Tror ni att det är svårigheter att ta sig fram med ex.vis en Adventure och en lättare kälke i fjällmiljö?

Max_K

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.534
1
36
Koskullskulle
Vi har en x-trim, den tar sig inte så bra i snö. Men om du slänger på en 44mm matta så blir det mycket bättre, för den har ripsaw matta och den är helt värdelös i lössnö.

Så rekommenderas nerdrevning typ 2kugg för att den ska slita mindre rem.

enduro583

Välkänd medlem
14 nov 2008
238
0
16
gällivare
vi har en adventure 600 sdi -07, jag tycker den bara spinner i lössnö. Men jag tycker den ändå tar sig fram skapligt. vi har haft den i fjällen och kört med kälke och det har gått. men dock så rekommenderas ner drevning på grund av rem slitage. Men det är en väldigt perfekt skoter för familjen.