Freeride 146 lr switchback assault ?

twister

Välkänd medlem
15 okt 2006
2.506
5
38
Östersund
tjena !

Ska trolgtvis häva köpet av min x-rideturbo som yc inte fått ordning på än trots att jag köpte den i oktoner grr:mad2:

Så nu försöker jag bestämma mig för om jag ska köpa en freeride 146" lr en switchback assault 800 -13 ?

Vad är för och nackdelarna med dessa maskiner ?

potatisgrisen

Välkänd medlem
21 jan 2013
1.563
3
16
flarken
Nackdelen med freeriden är att körställningen är kass och tyngdpunkten likaså. etec är en tjejmotor med krokig vev och skidorna är glasspinnar.

fördelen är att du har ett års garanti kvar ;)

nämen skämt och sido så är det mer "freeride" original över freeriden, men en ombyggd swb tror jag blir grymmare i slutändan.

sen så hänger det nog mer på vilken man "faller" för. eller vilken körställning man gillar.

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
Enda nackdelen jag ser med assaulten är mattan, är på tok för mjuka kammar tycker jag, dock i lössnö funkar den helt ok. Jag var supernöjd med min, förutom mattan litegrann då!

Freeriden kan jag inte uttala mig om dock.

twister

Välkänd medlem
15 okt 2006
2.506
5
38
Östersund
set blir inget byte :( yc gick inte med på att häva köpet ttrots att konsumentlagen ger mig rätt till detta :( Så jag får vänta tills dom får till maskinen.

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
Om konsumentköplagen ger dig rätt till det har dem väl inget att säga till om?

Jag är inte rätt person att fråga.

twister

Välkänd medlem
15 okt 2006
2.506
5
38
Östersund
Jo konsumentlagen är en "luft lag" den kan inte tvinga företag till något :(
Det värsta som kan hända är att man anmäller företaget till arn som sen gör en utredning och om den blir till konsumentens fördel så hamnar fötretaget på råd ocg röns svartalista men inget mer.
så jag får väl låta yc skruva på och köra nästa vinter då Grr.
ev så hinner jag med en tur till åkersjön.