fuel reducer till f7 motor

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
Det är faktiskt ganska enkelt att tillverka en egen, bara att få fram va de är för gäng på munstyckena (HEX) :ciao:

andymannen

Välkänd medlem
19 mar 2007
1.254
0
16
östersund
är på jakt efter en fuel reducer till en m7a om man inte skulle kunna få tag på en finns de nå annat sätt som funkar nästan lika bra?
tänkte på om man kan fixa nått själv.

boomer32

Välkänd medlem
1 jan 2005
368
1
16
Gällivare
Jag har gjort några st, till mig själv och polare.
Mina gjorde jag av nålmunstycket till Mikuni gasare (den del i gasaren som man skruvar in main munstycket).
Mätte innermåttet på bränsleslangen, där den sitter fast i fuelrailen.
Svarvade ned nålmunstycket till samma innermått som slangen.
Kapade av den till rätt längd.
Klart.
Reducern hålls fast i slangen med en slangklammer.
Hade kunnat svarva en åt dig, men har slut på nålmunstycken.
Fixa ett så löser jag det.
/Patrik

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
en kompis till mig har tillverkat ett par , han kommer hit snart ska fråga vilken gäng de var ...

Mange^

Välkänd medlem
16 dec 2007
826
1
16
Sundsvall
Kan ju vara skönt att få reda på gäng storlek.
Har fuel reducer på min, betalade 625:- för det på kn racing.

Men skulle mer än gärna kunna börja tillverka egna.

bubblan

Välkänd medlem
30 jul 2008
198
3
18
Dalarna/Solna
Vad kör ni med för storlek på munstycke? Byter ni vid olika temp(ett för vinter och ett för drag på sommarn)?

Niclas2

Välkänd medlem
15 sept 2008
234
0
16
Nån som kan tillverka en för rimligare peningar än 700kr så pm:a mig...

mvh//

Scorpio_Racing

Välkänd medlem
29 jan 2006
772
0
16
40
Östersund
jag ska köra med ett 300. Har fått hem en mässingsstång idag. Ska testa att göra en hållare till munstycket i helgen Får se hur det går...Vad är det för storlek på bränsleslangen?
Måste även jag få veta vad det är för gänga? Ska kolla hur min vanliga gängtapp för M5 ser ut att passa någon dag.

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
jag ska köra med ett 300. Har fått hem en mässingsstång idag. Ska testa att göra en hållare till munstycket i helgen Får se hur det går...Vad är det för storlek på bränsleslangen?
Måste även jag få veta vad det är för gänga? Ska kolla hur min vanliga gängtapp för M5 ser ut att passa någon dag.

Slangen är 8 mm

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
m5 passar då det är så kort gänga men den är nån jvla tum igentligen ... har inte hittat tappen

Scorpio_Racing

Välkänd medlem
29 jan 2006
772
0
16
40
Östersund
ok. mässingsstången är 9.52mm ska testa med m5 då.

De är riskfritt att montera? Tänkte bara på att de är ju ett väldigt klent hål jämfört med dom 8mm slangen är. Givetvis vet jag ju att insprutningsventilerna är väldigt små men nu blir det ju en strypning och sen ett stort utrymme igen bakom reducern? påverkar inte de nånting?

Last edited: