fundering ang avgas srx

tonix

Välkänd medlem
24 okt 2006
1.312
1
38
i en väska
tänkte göra om mitt avgas system så att jag slipper allt bludder vid höger burkning i riktigt djup snö. bifogar en bild, är det någon som vet om det går att göra så, vilka följder det kommer att få och om jag riskerar att pajja motorn lr något dyligt?

(jag har redan meshat alla lufintag å tätat alla hål å satt en plåt för utblåset, så det förslaget som lösning behöver jag inte)

Jakkeboi

Välkänd medlem
17 nov 2008
222
0
16
Luleå
Men om du har utblåset på sidan så borde det rimligtvis inte vara nån större skillnad jämfört med tidigare, du lägger ju ändå omkull han med utblåsen ner i snön? Eller har jag fattat ditt tänkande fel? =P

CaccezE

Välkänd medlem
11 dec 2008
1.222
0
16
Piteå
Ja du kommer då inte få bort bluddrandet för att du gör sådär men du kommer kanske att få bort de när du kör som vanligt i djupsnön, men inte när du burkar åt höger iaf...

Men prova göra ett rör som går från utblåset och under fotsteget åsså går de upp där bak... dom som drar "mycke" pulka brukar ju ha de där...

tonix

Välkänd medlem
24 okt 2006
1.312
1
38
i en väska
hmm, min skiss är för otydlig... och min beskrivning för dålig, men tack för hjälpen iaf grabbar

Grillis

Välkänd medlem
7 jul 2007
570
0
16
Vuollerim
Vet ni varför Srx/viper/sxr bluddrar i lössnö?

Bestycka ner skotern så slutar det!

Dom är bestyckade som grisar på lågfart original och det ska sluta om den bestyckas ner.

Så skit i att vinkla om eller sätta nå plåt för utblåset. bestycka ner!

snurre

Välkänd medlem
3 jun 2008
774
0
16
Lycksele
Jag tror faktiskt som nästan som Grillis. Min Viper bluddrar och sotar stift på lågfart/tomgång, men har inte några bekymmer ute i snön då det alltid är full mutter som gäller.

Peter..

Välkänd medlem
1 jan 2008
268
0
16
S-svall
Det tror inte jag iaf.. Jag kör med piper och den kunde oxå börja blöddra i snön men sen jag gjorde en ordentlig plåt framför utblåset så blev det bra.. tills man backar ut i snön och det täpper till utblåset då är det samma sak..

Grillis

Välkänd medlem
7 jul 2007
570
0
16
Vuollerim
Mulle på M-performance sa att standard så är dom så fett bestyckade så dom bluddrar och helst då man far ut i lössnön då det kanske trycker upp lite snö till exempel när man lägger ner den åt höger.

Sätt en plåt? kanske det, men det har då min mountain max standard och när det är 5 minus så bluddrar den den också i lössnön.

tonix

Välkänd medlem
24 okt 2006
1.312
1
38
i en väska
no offence dudes... men "(jag har redan meshat alla lufintag å tätat alla hål å satt en plåt för utblåset, så det förslaget som lösning behöver jag inte)"

den är redan ombestyckad på lågen, å meshad å utblås plåtad å tätad i buken MEN problemet kvarstår ändå i riktigt djup snö om ja inte håller stumt... därav denna fundering!

celer0n

Välkänd medlem
4 nov 2009
252
0
16
Vilhelmina
no offence dudes... men "(jag har redan meshat alla lufintag å tätat alla hål å satt en plåt för utblåset, så det förslaget som lösning behöver jag inte)"

den är redan ombestyckad på lågen, å meshad å utblås plåtad å tätad i buken MEN problemet kvarstår ändå i riktigt djup snö om ja inte håller stumt... därav denna fundering!
Men det går ju att prova som du gör. Nån ska ju alltid vara först. :eyebrows:

Funkar det inte så är det ju bara att göra tillbaka det hela som det va innan.

Vore ju kanon om det funkar och om du skrev här hur det gick för dej. Kanske får en och en annan att göra som dej då.

Grillis

Välkänd medlem
7 jul 2007
570
0
16
Vuollerim
Gör som du vill men som sagt Mulle kan ju ändå lite om skotrar.

Och som sagt så var det bara att munstycka ner och kanske ställa in förgasarna rätt så ska det sluta och det var han helt säker på.