Funderingar Xtx

andheex11

Välkänd medlem
15 okt 2010
344
1
16
rättvik
Har tittat på mtx många får plats med bensindunk eller diverse annat men har inte sett några lösningar på XTX visa gärna. funderar på att göra eget. problemet är lyset var ska jag sätta det ? eller går det att ha kvar. min andra fundering är angående lappen bak. den kommer alltid under mattan när man backar när man har kört fast. kapa? ta bort ? vad är bäst. ( ska gå att åka bakom utan att se ut som en snögubbe). en liten fundering till, vad är standardmåtten på popnitt?

grobosch

Aktiv medlem
17 feb 2008
98
1
8
Nedansjö
Jag tänkte också sätta dit fäste för en bensindunk i fjol satte jag dit en avgasböj, så i år tänkte fixa ett fäste på motsatta sidan, med en värmesköldsplåt i mellan dunk och avgasböj. och på yttersidan ett spadfäste. Det är väl bara att bygga ovan på lyset.

rickyrickardo

Välkänd medlem
28 feb 2008
1.158
1
38
Boden
På min har jag satt avgasböj och flyttat bak lyset med längre kabel. Satt fast ett fäste för att kunna ha en 10 liters dunk...
Hört att nya trailtanken ska vara bättre, någon som vet?
Obs har rtx som är förlängd, xtx ska väl ha lyset mer bakåt?

Honung

Välkänd medlem
26 feb 2007
728
2
18
Östersund
Har tittat på mtx många får plats med bensindunk eller diverse annat men har inte sett några lösningar på XTX visa gärna. funderar på att göra eget. problemet är lyset var ska jag sätta det ? eller går det att ha kvar. min andra fundering är angående lappen bak. den kommer alltid under mattan när man backar när man har kört fast. kapa? ta bort ? vad är bäst. ( ska gå att åka bakom utan att se ut som en snögubbe). en liten fundering till, vad är standardmåtten på popnitt?
Jag kapade stänklappen på min nytro och det blev bra mycket bättre.

andheex11

Välkänd medlem
15 okt 2010
344
1
16
rättvik
Okej, ska väl snart börja riva lite så ska titta på de då.. Vad kan det kosta att pulverlackera spindlar och a-armar,