vilken maskin rekommenderar ni och varför? skillnaderna på dessa? för och nackdelar? åker 80% lössnö,hopp och dropp hör till, har aldrig ägt eller just kört nyare AC, alla svar är bra
Jag har en hcr 11.
Det är en riktigt fin maskin. Motormässigt går den riktigt fint. I vissa lägen gör den bredare framvagnen en gråhårig. Och pga av den är den inte riktigt lika smidig som en m8. Dock trevligare under ledsträckorna.
En nackdel som jag ser det är att när man har styret högt så kan man inte så tillräckligt långt fram i utan att ha styret i magen. Monterade en "offset riser" vilket gjorde en väldans skillnad.
Skidorna är inte mycket att ha. Sålänge man kan kör lite hårdare går det fint. Men såfort man släpper gasen så dyker den rätt fort.
Inte så stora nackdelar egentligen. Största problemet är att när man väl kört fast... Då sitter man rätt ordentligt. Och inte säkert kompisarna kan ta sig till en för att hjälpa .
jajemen! ja lurar åt en 11a hcr, verkar som en trevlig maskin, men hur är det med fjädringen? går den att chimsa främre/boggie dämparna i dessa om man inte skulle va nöjd?
Har en 10as Hcr, grymt nöjd med den men ibland funderar man på om man inte skulle haft den smala framvagnen. Men då jag bara har kört sportmaskiner förut så blev jag riktigt imponerad av framkomligheten + att den fungerar riktigt bra efter leden o fjädringen har jag då inte fått att bottna efter dom 60 mil jag åkt hittills. Riktigt grym motor, bra fjädring, tar sej fram överallt känns det som men framvagn kan som sagt kännas i bredaste laget vid riktig krångelkörning men det kompenseras ju vid ledkörning. Ångrar inte en sekund att man tog klivet från kort till HCRen.