Fungerar det?

Jolle1

Medlem
6 dec 2008
20
0
1
Norrbotten
Tjena. Har funderingar på att köpa en Arctic cat, antingen Jaguar Z1 eller Crossfire 1000 snopro. Fungerar det att dra kälke med om man ska ut på fisketur tex? Har planer på en längre fjälltur till vårkanten och vill då kunna dra en kälke med lite utrustning.

ilves

Välkänd medlem
7 nov 2006
764
0
16
har en F8 med drag och det går utmärkt att dra kälke med den i alla fall,så Z1àn är nog lika.
CF 1000 kan jag inte svara på men då jag haft en F7á EXT som jag oxå drog kälke med ville till att gå lite varm då man kör lite sakta efter lite gropig led.
man fick leta lite snö att "spinna" upp mot kylarna på den lite då och då.

Jolle1

Medlem
6 dec 2008
20
0
1
Norrbotten
Ok det kanske blir till att köpa då. Jag har kört en del skoter i ungdomen men nu tänkte jag att det börjar bli dags igen. Härligt sätt att ta sig ut på. Tack för hjälpen.

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
har en F8 med drag och det går utmärkt att dra kälke med den i alla fall,så Z1àn är nog lika.
CF 1000 kan jag inte svara på men då jag haft en F7á EXT som jag oxå drog kälke med ville till att gå lite varm då man kör lite sakta efter lite gropig led.
man fick leta lite snö att "spinna" upp mot kylarna på den lite då och då.
Hur ser draganordningens infästning ut?
Visst går den som ända fram till bakre boggieinfästning?

Jolle1

Medlem
6 dec 2008
20
0
1
Norrbotten
Något särskilt man ska titta närmare på när man köper en begagnad Arctic Cat, crossfire 8 eller 1000? Kända problem?