Gällivare

K

Kör Ski-doo

Hallå alla ni som kör skoter i Gällivare inte för att låta gnällig men tänk efter när ni kör skoter på alla gångstigar i kommunen så möter ni en massa skoterhatare.Förra säsongen var det prat om att stänga träsket för skoter och nu när ni kör överallt så tror de att ni inte bryr i någonting och det blir ytterligare ett skäl för att införa förbud.

J

jao

vissa måste ju köra på vissa gångstigar för att komma till leden..

?

.

Verkar som gällivare är överrepresenterat vad gäller antal dårar och idioter. Tyvärr så är de utflyttade gällivareborna mestadels löst folk också, fast det flesta verkar va kvar där uppe som tur är.

?

...

hahaa. människorna i gällivare är nog inte mer idioter än på nåt annat ställe. tänk att några enstaka kan skapa ett sådant rykte, haha ;)

har du ens varit här eller träffat nån härifrån? isåfall borde du veta att vi är trevliga :p

chrille

Medlem
1 jan 2000
14
0
1
Asså ja tar de som okey när non måste korssa en gångstig för att komma till leden.. Men här i Luleå/Hertsön så far alla omkring å kör efter gångbanorna efter som att de inte finns nå snö.. De blir ju tråckigt för mig ja moste korsa en gång bana för att komma till leden.. Ja kan ju åka fast ganska lätt om polisen kommer.. Så tänk er för före ni far runt å lattjar som nå snor ungar..!!((=

G

Gve

Finns inte mer idioter i Gällivare än någon annanstans...

Jag själv brukar köra på gångstigar och vägar för att komma fram till leden, dock så kör jag extra lugnt där.

?

.

vadå rykte?? ligger ju seriös forskning bakom detta:) hur var det nu, låg inte gve i toppen på självmordsligan? rätta mig om jag har fel:) att du är trevlig är nog bara undantaget som bekräftar regeln. och jaa, jag har varit i gve och även träffat många därifrån men tyvärr så har då iallafall de vart rätt konstiga. men jag har väl bara haft otur då ;-) nä skämt åsido ni är säkert bra(det flesta av er)men medge att det är lite av laglöst land däruppe, många som beter sig illa i skoterhänseende och annat. det är detta man ser utifrån iallafall.

?

...

haha ;) det där med självmordslistan vet jag inget om iaf :p

men lite av ett laglöst land är det väl iaf :) finns inte många på denna ort som inte gjort nåt olagligt.. :) från skoterkörning på gångstigar till hembränning :D