Gängstorlek i bromspumpen på SRX??

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Skall ju fixa en nya bromslang till mitt projekt. Eftersom jag köpt bromsgrejerna från en SRX men skall inte monteras på en sån skoter så vågar jag inte köpa färdiga kit som förlänger med 15cm.
Så jag tänkte kolla om det är någon som vet vad det är för gänging uppe vid handtaget? Det är ett Nissin handtag iaf. Finns det nån form av standardgängning på dom så man kan kolla med vanlig gängtapp eller är det nåt koniskt eller annat special?

Runk3n

Välkänd medlem
3 dec 2008
314
0
16
Östersund
Skall ju fixa en nya bromslang till mitt projekt. Eftersom jag köpt bromsgrejerna från en SRX men skall inte monteras på en sån skoter så vågar jag inte köpa färdiga kit som förlänger med 15cm.
Så jag tänkte kolla om det är någon som vet vad det är för gänging uppe vid handtaget? Det är ett Nissin handtag iaf. Finns det nån form av standardgängning på dom så man kan kolla med vanlig gängtapp eller är det nåt koniskt eller annat special?
Ta med dig bromsbehållaren till en biltillbehörs firma. Mekonomen, Meca, Laitis och fråga efter bromsrörsnipplar som passar så kommer dom med sortement lådan och provar, då får du veta vad det är för gäng...

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
M10x1,25 är det...så nu är frågan var jag hittar en slang som är minst 105cm lång och har en banjo koppling i ena ändan och rak skruvanslutning med M10x1,25 i andra.

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Fick kanonhjälp av Anders på S-racing i Vänersborg. Han kollade i sitt lager och hittade en slang som är 124cm med rätt anslutningar....så han skickar den åt mig och så behöver jag inte betala förrän jag testat att den verkligen passar..

Det är kundservice :)