går dåligt på låga varv

macko

Medlem
31 jan 2008
40
0
1
utan snö
hej hej.. har lite problem med sno pron
den går så dåligt att den int drar fram men ställer jag tändningen på +3
så går den slage men plöddrar å e trög i start
vad kan det beropå?

macko

Medlem
31 jan 2008
40
0
1
utan snö
NEJ..
först var den slö på gaspådrag å jag la upp nålarna ett steg
sen bytte jag variator å ha kört kanske 3-4 ggr å nu e d som om det ha blitt värre men lite bättre kanske det ble nör jag to bort luftfilltre

Scaleos

Välkänd medlem
16 dec 2007
824
0
16
Sollefteå
Ta bort luft filtret är bara dumt, he på det igen. På en del maskiner står det att man inte för köra över en viss hastighet utan luftfilter. Har du tillgång till kompprovare? Vilken färg är stiften? Kommer variatorn från en lika modell med samma motor?

polarisIQ

Välkänd medlem
7 mar 2007
812
0
16
Boden
bestycka rätt ! vet inte hur känslig 03an är dock, men det låter lite som att den är felbestyckad, du ser till att köra ur den ganska ordentligt, sen stänger du av den, direkt ska du ta upp och kolla stiften. Vita = för snålt. Näst intill svarta= för mycket. dom ska vara lite gyllenbruna, då vet du att den får bra med soppa, är det så att den får för mycket och du har ställt om nålen bara, så kanske det inte räcker utan du kanske måste bestycka. dvs ändra storleken på huvudmunstycket, lågfarten brukar man klara sig undan, vet dock inte hur pass känslig -03an är på väder och höjd, men kör du på hög höjd och varmt väder så kan jag tänka mig att den surar.

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
43
Kiruna
Ta inte bort luftfiltret på en 440, helst inte snopro då dessa av någon anledning är lite överkänsliga!