Går Det Tungt Att Sälja Skotrarna I År?

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
44
Umeå/Boden
Håller själv på att försöka sälja min summit i början fanns lite intresse men inte nog för att komma och titta

Inte alls lika mycket mail och samtal som jag haft tidigare år även fast den här skotern är finast i skick som jag haft hittils

Och man ser ju många andra säljare som har sänkt sitt pris både 1 och 2 gånger och fortfarande är skotern kvar (även fast priset är bra)

Hur går det för er som försöker sälja?, har ni blivit av med skotern lätt eller sitter ni också och väntar på en köpare?

Är det kanske konjukturen vi befinner oss i som gör att folk håller lite extra hårt i pengarna iår

matti

Välkänd medlem
7 aug 2004
1.022
1
16
Långå
www.herjedalen.se
Lär nog bli trögsålt privat generellt sett är min gissning. Har aldrig sett så många beg.skotrar på Blocket som i år. Handlarna har ju också drivor av beg.skotrar och har sänkt priserna till nästan "privatnivå". Många väljer nog då att i första hand köpa beg.skoter av en handlare.

Hoppas dock det går bra för dig att sälja! :)

mvh / Matti

4

426H

Mycket skriverier om finanskris och kommande lågkonjunktur gör nog att folk tvekar med att slå till.

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Jag fick inte sålt min Zr 900 -03..inget mail på att nån ville köpa. Men så kom ett mail från en med en fin F6 -06 som vill byta. Och självklart slog man till för han ville ha 18.000kr mellan. Den har gått ca 230mil. Var i orginal skick. Enda jag har hittat än så länge är två små revor i dynan.

Men Zrn jag köpte var på blocket hela föra vintern. Från december till mars.

Ser oxå väldigt många skotrar från föra säsongen som är ute nu och dom säker priset så snart kan dom ge bort skotern.

gulingen

Välkänd medlem
7 nov 2004
2.436
1
36
Jag fick då sälja bägge mina i augusti till ett enligt mig hyfsat pris.

PowderRider

Välkänd medlem
15 mar 2007
150
0
6
Bredbyn
Jag undrar detsamma! :hmmmm2:
Har haft min ute nu i 1,5månad och sänkt med 3tusen nu förra veckan..
Men dåligt ändå med intresserade..
Hoppas det kommer nån snart som vill köpa.
För jag vill köpa nytt :D

Men men hare bra :beer:

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
550n jag hade small bara till så var den borta. Tom med en liten vinst.
RX1an verkar svårare trots topp skick, bättre bränsle förbrukning osv.

MrMunken

Välkänd medlem
10 okt 2004
752
1
18
Rossön
Jag fick min F6a såld i Augusti, tog bara sex dar från att jag satt ut annonsen på blocket. Jag kanske var för billig på den...

Men om det är trögsålt nu så är jag bara glad, väntar på besked om jag ska få köpa en M1000 som har varit demoskoter förra året, nån som vet vad dom kan ligga i för pris om det nu är en så trög marknad...?

VolvoS70

Medlem
20 okt 2007
12
0
1
Försöker sälja min Rmk 800 och det är lite svalt intresse, många som
vill byta mot äldre skotrar eller crossar. Har sänkt priset i helgen
men ingen seriös har då ännu hört av sig.

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
43
Kiruna
Fick min IQ 600rr såld i maj för ett hyffsat pris. Skotern låg ute 4 dagar. Dock många mail om byten mot andra skotrar vilket inte var intressant

Dr Polaris

Välkänd medlem
3 jan 2006
432
1
16
90
Det är alltid lättare att sälja när säsongen dragit igång på allvar och snön har lagt sig.

Metta

Välkänd medlem
26 sept 2004
426
0
16
Skellefteå
Skyhöga priser brukar vara boven.

Att folk får sänka både en och två gånger är ju för att alla går och drömmer om att göra bra en bra affär, vilket brukar vara lönlöst, med vissa undantag.

majkel

Välkänd medlem
15 feb 2007
256
0
16
ånge
byt in min 07 crossfire 800, som gått 450 mil, till en 08 c8 ny. fick lägga 25 000 emellan... kan man inte gnälla över...