hej alla där ute !
då vare dags igen,
rotax 467, som sagt var lätt startad, går som ett skollat troll i 20-30 min (tills den är riktiigt varmkörd)
å då uppstår fenomenet att den inte vill varva mer än 6000 varv, felet kommer inte rakt av utan fenomenet börjar med lätt hackning vid gas över 6000 varv å allt eftersom den blir varmare så avtar de till att inte alls gå att varva över 6000 varv stannar jag och väntar lite å sen kör vidare så går den klockrent igen tills den blir ordentligt varm igen,,
vad fan kan de vara ??
rengjort förgasarna, kollat insugsgummit testat mängder av olika munstycken, systematiskt gått igenom dom,
nu ha ja en perfekt färg på tändstiften oavsett hur varm den blir, kollade tändstiften både innan felet uppstår och när de ha uppstått, dom är ljus oboy - bytt bränsle slangar, och vakumslangar, bytt bränslefilter, bytt pump, bytt tändstift, comp testat,
ja ha sökt igenom i forumet och hittat liknande fel, såg nått som kan vara intressant, att de ska tydligen sitta låg och högfarts tändspolar ? utöver tändspolen som sitter uppe vid bränslepumpen ?? ingen aning om de är så men OM så är ja tacksam om nån kan förklara hur man kan se om de behövs bytas. ?
ja är inte ny på dehär me å skruva men heller ingen pro ,, så allt de där grundliga ha ja systematiskt gått igenom, men nu har ja kört fast ordentligt,
alla ideer är välkomna !
då vare dags igen,
rotax 467, som sagt var lätt startad, går som ett skollat troll i 20-30 min (tills den är riktiigt varmkörd)
å då uppstår fenomenet att den inte vill varva mer än 6000 varv, felet kommer inte rakt av utan fenomenet börjar med lätt hackning vid gas över 6000 varv å allt eftersom den blir varmare så avtar de till att inte alls gå att varva över 6000 varv stannar jag och väntar lite å sen kör vidare så går den klockrent igen tills den blir ordentligt varm igen,,
vad fan kan de vara ??
rengjort förgasarna, kollat insugsgummit testat mängder av olika munstycken, systematiskt gått igenom dom,
nu ha ja en perfekt färg på tändstiften oavsett hur varm den blir, kollade tändstiften både innan felet uppstår och när de ha uppstått, dom är ljus oboy - bytt bränsle slangar, och vakumslangar, bytt bränslefilter, bytt pump, bytt tändstift, comp testat,
ja ha sökt igenom i forumet och hittat liknande fel, såg nått som kan vara intressant, att de ska tydligen sitta låg och högfarts tändspolar ? utöver tändspolen som sitter uppe vid bränslepumpen ?? ingen aning om de är så men OM så är ja tacksam om nån kan förklara hur man kan se om de behövs bytas. ?
ja är inte ny på dehär me å skruva men heller ingen pro ,, så allt de där grundliga ha ja systematiskt gått igenom, men nu har ja kört fast ordentligt,
alla ideer är välkomna !