Har några funderingar ang. min maskin och Octn varningar…Sitter 2012 mapp ECU och jag kör uteslutandepå 98 oktan.
Närden var helt std. fick jag aldrig felmeddelande. Nu kör jag med Y-rör, BMP-singelrör och PC5.
Fick en mapp från Dynotech, som de använde i sinbänkning för maxeffekt. Med den mappen är den helt std. Upp till 5 750 rp/moch adderar sedan 3-6% hela vägen upp till max (60-100% throttle).
Vid riktig varmkörning och sedan hårdkörningfullgas/broms (0-100-0-100-0-100% osov), så funkar mappningen kanon och maskinengår fantastiskt!
Var i fjällen nu i påsk med familjen, blev mycketpulkdragning och skjutsa barn… Föret på isarna var extremt hårda så det rulladelätt. Ofta låg varvet på runt 5 500-6 000 rp/m, med runt 20% gas.Fick känsla att den gick magert (ingen soppa adderat i det intervallet). Åkteman ut på kanterna för kylning i tyngre snö och gasade fullt ”duckade” den till och Octn lampan började blinkapå direkten.
Detta fenomen upprepade sig massor av gånger, som turvar hade jag datorn med, adderade på 5% i det registret 5-7 000 rp/m (15-60%throttle), där den kändes mager… Åkte själv ut på sjön och körde ca. 300m med 6 000varv och ca. 20% gas och gav fullt, ”duckade” ändå och Octn lampan började blinkapå direkten…
Hann tyvärr inte testa mera!!!
Nu är ju säsongen slut, men tror ni det räcker med att addera till lite till eller är något fel?
Har någon annan haft samma problem?
Närden var helt std. fick jag aldrig felmeddelande. Nu kör jag med Y-rör, BMP-singelrör och PC5.
Fick en mapp från Dynotech, som de använde i sinbänkning för maxeffekt. Med den mappen är den helt std. Upp till 5 750 rp/moch adderar sedan 3-6% hela vägen upp till max (60-100% throttle).
Vid riktig varmkörning och sedan hårdkörningfullgas/broms (0-100-0-100-0-100% osov), så funkar mappningen kanon och maskinengår fantastiskt!
Var i fjällen nu i påsk med familjen, blev mycketpulkdragning och skjutsa barn… Föret på isarna var extremt hårda så det rulladelätt. Ofta låg varvet på runt 5 500-6 000 rp/m, med runt 20% gas.Fick känsla att den gick magert (ingen soppa adderat i det intervallet). Åkteman ut på kanterna för kylning i tyngre snö och gasade fullt ”duckade” den till och Octn lampan började blinkapå direkten.
Detta fenomen upprepade sig massor av gånger, som turvar hade jag datorn med, adderade på 5% i det registret 5-7 000 rp/m (15-60%throttle), där den kändes mager… Åkte själv ut på sjön och körde ca. 300m med 6 000varv och ca. 20% gas och gav fullt, ”duckade” ändå och Octn lampan började blinkapå direkten…
Hann tyvärr inte testa mera!!!
Nu är ju säsongen slut, men tror ni det räcker med att addera till lite till eller är något fel?
Har någon annan haft samma problem?