Bestyckning Lynx 670
Att kopiera bestyckningen på Ski-doo:s 670 är nog ingen bra idè. Jag tror att det skiljer mer än bara munstycken, nål skärning, nålmunstycken, etc. Om man kollar på
www.ronnies.com/ så har Ski-doo ganska stora skillnader på bestyckning (std) mellan sina olika modeller(Summit, MXZ, o.s.v) med 670.
Är själv ute efter en snålare bestyckning men har inte hittat några rekommendationer till Lynx med 670. Min går för fett låg/mellan (vad som märks) samt ligger stadigt på c:a 3 liter/mil. Har själv funderat på bromsbänk, dyrt, ja! Men om man kan reducera bränsleåtgången ned till omkring 2,5 liter/mil, har man räknat hem det på 2 säsonger och dessutom kanske har en rappare skoter.
Enligt källor är Lynx:arna bestyckade orginal för att kunna köras hårt vid mycket kall väderlek ("fabriksförsäkring"), så det går med största sannolighet att gå ned 1 steg utan fara på pilot o main jet.
Orginal munstyckerna på en -99 Bigpipe som jag "ärvt" var 370 main-jet & 55 pilot-jet, men jag vet ju då inte vad det skall vara för nål och nålmunstycke
Är kanske ute och svävar, men då kanske VI får svar av någon som VET.