Gammal Phazer mot Phazer -07

monzz

Välkänd medlem
7 nov 2008
527
1
18
33
Vilken tror ni vinner.
En gammal phazer, ej trimmad men med en splitter ny matta med 28 mm kammar har ca 60 hk och torrvikt tror jag är 190 kg

Eller en ny Phazer -07, ej turbo eller trimmad med en 25 matta

Vilken tror ni vinner om dom ska tävla i pudersnön

Pejij

Välkänd medlem
3 apr 2008
830
0
16
Arjeplog
Vad ska dom tävla i? Vilken som är snabbast? Vilken som går bäst? Vilken som inte fastnar?

monzz

Välkänd medlem
7 nov 2008
527
1
18
33
Vilken som tar sig längt i kanske ½ meter puder eller uppåt

monzz

Välkänd medlem
7 nov 2008
527
1
18
33
jo men jag ger mig inte utan en fajt

det får gå rätt sakta frammåt men det är inte den som tar sig från a till b först i pudern, bara den som tar sig längst

monzz

Välkänd medlem
7 nov 2008
527
1
18
33
Jaja men vem tror ni kommer klara sig bäst i pudern då

monzz

Välkänd medlem
7 nov 2008
527
1
18
33
Ja men jag kanske ska testa på riktigt har redan slagit vad med en kompis, skulle bara se vad ni trodde

Burck

Välkänd medlem
27 mar 2008
170
0
6
malmberget
Den nya har ju också måttligt högre markfrigång så i puder kommer den nog längst. ;) Så du åker nog på pumpen i detta vad :D

xtremerider

Välkänd medlem
6 aug 2008
783
1
18
Bredbyn
Vad tror du själv..? har själv en gammal phazer och den går inge bra i djupsnö. körde ifjol på ställen där det var över en meter med snö och den orkade knappt varva ut när jag körde över myren:rolleyes: men då va det MYCKET snö:D

monzz

Välkänd medlem
7 nov 2008
527
1
18
33
jo men det ska ändo roligt att testa jag tror också att den nya vinner. men man kan ju alltid göra det för skojjs skul

vidamic

Välkänd medlem
5 sept 2004
1.098
0
16
Ta ut stålarna och lägg dom i en plastpåse så dom inte blir blöta. Du kommer att vara svettig och hungrig efter att fått lämna skoter och gått ikapp i hans gamla nylagda spår :)

Skall du ha en vettig chans lägg dig 50meter bakom i hans spår och satsa på omkörning när du ser att hans Yamaha sackar in. Det tråkiga för dig är att hans spår blir väldigt djupt så dina fotpaneler komer att hänga upp sig gissar jag :)

Sätt på vikingens plastbreddare på skidorna så kan din inte sjunka framtill i alla fall.
Bra att du har förhoppningen iaf.
Lycka till.

backlun_d

Välkänd medlem
21 mar 2008
610
0
16
Luleå
HAHA, vilken flummig fråga, det beror ju också på körstil, räknar ni då på att man ska hålla fri fart? eller är det gasen i botten som gäller?

monzz

Välkänd medlem
7 nov 2008
527
1
18
33
Det får vi göra som vi vill, dom enda reglerna är vell att man måste göra ett eget spår och fri fart. och det är inte den som kommer fortast fram bara den som kommer längst

Last edited: