Hej!
Tänkte höra vad ni säger om ett problem som jag har på min Lynx 635. Tror det är ungefär samma på alla äldre skotrar utan CDI-box.
På denna skoter sitter det 2 tändspolar, en för varje cylinder.
Mitt problem är att den tänder på bägge tills att motorn belastas under ca 5minuter. Då dör tändningen av. Byter man tändstift blir det ingen skillnad. Har nu vid flertalet tillfällen låtit skotern stå någon timma och kallna, för att enkelt start och fungera prima i ca 5-10 min, beroende på hur hårt man belastar den.
Vad är problemet? Eftersom den blir helt orkeslös efter ett tag så påverkas den av värmen. Det knepiga är att, om man kollar om tändstiften tänder så tänder båda. Men det verkar som de är alldeles för klen ström/ för få gnistor för att den skall fungera. Man upplever skotern som att den bara går på en cylinder = Helt orkeslös. Sitter en 440 rotax i denna.
Något tips på vad problemet kan vara??
Tänkte höra vad ni säger om ett problem som jag har på min Lynx 635. Tror det är ungefär samma på alla äldre skotrar utan CDI-box.
På denna skoter sitter det 2 tändspolar, en för varje cylinder.
Mitt problem är att den tänder på bägge tills att motorn belastas under ca 5minuter. Då dör tändningen av. Byter man tändstift blir det ingen skillnad. Har nu vid flertalet tillfällen låtit skotern stå någon timma och kallna, för att enkelt start och fungera prima i ca 5-10 min, beroende på hur hårt man belastar den.
Vad är problemet? Eftersom den blir helt orkeslös efter ett tag så påverkas den av värmen. Det knepiga är att, om man kollar om tändstiften tänder så tänder båda. Men det verkar som de är alldeles för klen ström/ för få gnistor för att den skall fungera. Man upplever skotern som att den bara går på en cylinder = Helt orkeslös. Sitter en 440 rotax i denna.
Något tips på vad problemet kan vara??