Gammelskoter krånglar,

Blizzard5500mx

Välkänd medlem
7 sept 2008
122
0
6
Ställdalen
Tjenare skoterfantaster, Hoppas ni kan hjälpa mig lite grann, har en skoter Yamaha Et 400T årsmodel 1989, Problemet lyder mot de Elektriska, för skotern startar men när jag ska ge den lite gas så vill den inte tända som den ska, den surar igen hostar till någon gång. har pratat med en som är duktig på EL och sånt, och han säger att de är nå fel på tändningen.
Skulle de vara Pulsgivaren? men tycker de är konstigt för den går felfritt på tomgången, och den drar inte Tjuvluft någon stans heller så de är nog El fel. vi har kollat alla El kablar å de är inte nå fel på dem.
MvH Robin

Mr Sm-X FR

Välkänd medlem
17 mar 2007
538
0
16
Lauker
Kolla om den tänder på rätt ställe, annars ta nå 556 eler startgas och spraya runt insuget och bakom variaton så ser du om den tjuvar luft, i regel då man har CDI så brukar dom antingen vara stendöd eller går finns som inget där i mellan, du kan också prova mäta spolen så ser du om det är den som har gett upp

Mr Sm-X FR

Välkänd medlem
17 mar 2007
538
0
16
Lauker
Asså puls givaren, tror jag har värdet nånstans till den, yamaha har samma spole och cdi till typ alla av denna årsmodell med 2 cyl