Gashäng

rotax 4-life

Välkänd medlem
10 jan 2006
374
0
16
Hej, jag har en summit 600 -99 som ofta får gashäng. Även om den har fått stå i varmgarage så gashänger den. Jag provade att montera bort styrhöjaren för att kolla om det var pga spända vajrar den gjorde så, men det var det inte. kan det vara skit i trotteln?

tack på förhand

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
44
Umeå/Boden
det kan inte bara vara så enkelt att när du kör den in/ut i varmgarage så finns det vatten kvar som fryser till runt gasanordningen när du kör ut den

hade det problemet me min gamla phazer

rotax 4-life

Välkänd medlem
10 jan 2006
374
0
16
Det där om att den har fått stå i garaget var ett bra svar, har börjat fundera och det kan nog vara så för den får ofta stå ute typ 2 dagar, sen i garaget över natten. Så det kan nog vara det. Det som är konstigt är att det är så att om man kör efter leden ( jämn gas) och sen kommer man mot en kurva och ska släppa då fortsätter den som att varva men då är det bara att gasa till då släpper det igen. Men så håller det på hela tiden, det är så ***** jobbigt.

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
44
Umeå/Boden
rotax 4-life skrev:
Det där om att den har fått stå i garaget var ett bra svar, har börjat fundera och det kan nog vara så för den får ofta stå ute typ 2 dagar, sen i garaget över natten. Så det kan nog vara det. Det som är konstigt är att det är så att om man kör efter leden ( jämn gas) och sen kommer man mot en kurva och ska släppa då fortsätter den som att varva men då är det bara att gasa till då släpper det igen. Men så håller det på hela tiden, det är så ***** jobbigt.
låter precis som när jag hade phazern i garaget

när du ligger och smyger efter leden med jämn gas så hinner gasanordningen frysa till lite

för mig var det själva fästningen på förgasarna/gasvajern som frös lite så jag sprayade med lite 5-56 så blev det mycket bättre