Gaswire - alternativ

Sledborne

Välkänd medlem
1 okt 2008
1.296
1
16
Umeå/Arjeplog
Hallåj

Tidigare ägaren hade lyckats vecka gaswiren ganska rejält och slutade med att den gått av.
Hörde med stenmarksmaskin och som skulle ha drygt 1200:- för en orginal.

Någon som vet vars jag kan få tag på en likvärdig wire till rimligt pris?

Den ska alltså passa en Rave 600 -10 (593ss motorn) förgasare, samma som
ski-doo tnt 600 tror jag.

Hoppas nån kan ge mig nått tips! :amuse:

oskaar

Välkänd medlem
26 mar 2012
470
1
16
Umeå
Om det är samma wire som till min 600 HO (vanlig 2-delad wire) så får du nog en original hos din återförsäljare för ca 350 kr. Köpte nyss en ny till min :)
Och min hade halvt gått av vid oljepumpen så de va riktigt tur att jag märkte det!

Rwestman

Välkänd medlem
6 nov 2009
214
0
16
örnsköldsvik
Om det är samma wire som till min 600 HO (vanlig 2-delad wire) så får du nog en original hos din återförsäljare för ca 350 kr. Köpte nyss en ny till min :)
Och min hade halvt gått av vid oljepumpen så de va riktigt tur att jag märkte det!
Min åf tog 850 kr för orginal...:notrust:

oskaar

Välkänd medlem
26 mar 2012
470
1
16
Umeå
Va!? Det är väll samma wire i din som i min? Vissa tar väll mindre betalt än andra..

Rwestman

Välkänd medlem
6 nov 2009
214
0
16
örnsköldsvik
Va!? Det är väll samma wire i din som i min? Vissa tar väll mindre betalt än andra..
Japp, 850 ville dom ha för den på Ö-viks marina (Ö-viks åf för lynx och ski-doo) Därför chansade jag på att den från skoterdelen skulle passa å det gjorde den :)

Jo man tyck ju att det borde vara samma wire eftersom vi har samma motor men...

Sledborne

Välkänd medlem
1 okt 2008
1.296
1
16
Umeå/Arjeplog
Om den på skoterdelen hade passat hade man ju kapat priset med nästan 1000 lappen.
Känns ju sjukt med ett sånt pris på en wire..

Och ja, de är ju en vanlig tvådelad antar jag? vet inte vad som ska skilja annars.