Gaswire problem?!!

HostileNation

Välkänd medlem
20 sept 2012
456
0
16
Östersund
Skulle sätta på nya styret idag, höjaren är 3" och styret är några CM högre än original.
Dock räckte varken gaswire eller bromsslang till då de var för korta.
Bromsslangen fick jag bort på 2-3 min, men så till gaswiren.
Från gashandtaget gick det in i vad som såg ut att vara en förlängningsdosa typ.
Från den gick det två vajrar, en rundade styrstången och gick till förgasarn på variatorsidan. Den andra som är stålomspunnen och har någon form av skyddshölje gick ner bakom kedjehuset och sen ser jag inte vart den tar vägen. Det är omöjligt att se!
Då jag blev tvungen att skära upp plasten med kniv för att få lös alla vajrar råkade jag dra ut den stolomspunna som gick ner bakom kedjehuset. Varpå den nu säkert måste bytas...Men, jag vet inte vart den tar vägen eller vad den går till.
Därför behöver jag all den hjälp jag kan få nu :)
Har kikat på polaris parts catalog men inte hittat igen den heller tyvärr :)

Tacksam för svar!
MvH
 

xLas

Välkänd medlem
10 feb 2008
1.565
2
38
Kalix
Antar att det är den som går till oljepumpen.
Vad för skoter är det vi pratar om?
 

HostileNation

Välkänd medlem
20 sept 2012
456
0
16
Östersund
Det är en IQ RR -09...Jag ser verkligen inte vart den tar vägen och är rädd för att jag med min tillfälliga klumpighet sett till att den inte rör sig som den ska :p
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.123
954
113
Stora Blåsjön
Det är bara att köpa en ny gaswire, det går inte att köpa bara den wire du förstört utan man måste köpa hela ink fördelningen som du beskrev, wiern går iallafall till oljepumpen.
 

HostileNation

Välkänd medlem
20 sept 2012
456
0
16
Östersund
Jo så långt är jag med och har redan beställt en. Tur är att den ändå ska in på verkstad så får jag be dom byta den samtidigt !
 

HostileNation

Välkänd medlem
20 sept 2012
456
0
16
Östersund
Nu har den nya gaswiren anlänt och tänkte försöka byta den. Har fäst den på förgasarn & oljepumpen så det är bara gashandtaget kvar! Men, får inte av den gamla wiren från gashandtaget. Ser ut att sitta en liten låsring som jag bannemig inte lyckas få bort. Och då jag inte har någon ny lär jag inte få dit den nya wiren heller.
Någon som har något tips eller trix för att lösa det problemet? :)