"Getingtumme.."

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Körde några mil i helgen.

Kände att gastummen domnade bort och vibrerade efter jag stannat som om jag haft en geting surrande under skinnet..:D

Efter 15-20 minuter var allting som vanligt igen.

Någon fler som känt någon annan åkomma efter skoterkörning.:eek:

R

Robin

det som inte dödar, härdar istället! :p

domnande tumme tyder på aldeles för klen gastume = beror på alldeles för lite skoter körning ;) ut och gasa på i 100mil till :D

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
Körde några mil i helgen.

Kände att gastummen domnade bort och vibrerade efter jag stannat som om jag haft en geting surrande under skinnet..:D

Efter 15-20 minuter var allting som vanligt igen.

Någon fler som känt någon annan åkomma efter skoterkörning.:eek:

Satt och funderade på när det var jag fick så där i hela handen (har aldrig fått det av skoteråkande) men var när man tapetserade och gjorde förarbete och slipade med slipmus. Blev lite stelt i fingrarna och om man trummade med dom i nå bord eller så, så kändes det som det du beskrev.

HampusDj

Välkänd medlem
24 maj 2006
2.612
11
38
33
Lugnvik
När det är kallt ute och man sitter och kör en bra bit så mår tummen inte bra efter ett tag brukar jag sätta hela handen över gasen en stund för o värma tummen en stund, har ju två mikuni40mm som trottlarna ska lyftas och två stegs gas så det tar imot lite men det går:)

Nordda

Välkänd medlem
13 okt 2005
3.154
1
36
35
Helsingfors, Finland
www.pixbox.se
När det är kallt ute och man sitter och kör en bra bit så mår tummen inte bra efter ett tag brukar jag sätta hela handen över gasen en stund för o värma tummen en stund, har ju två mikuni40mm som trottlarna ska lyftas och två stegs gas så det tar imot lite men det går:)
Jo, det är lite störande ibland med "barnsäker" gas fast man vill inte ha gasen så mjuk hellre. Tycker man för bättre känsla då den är hårt.

HampusDj

Välkänd medlem
24 maj 2006
2.612
11
38
33
Lugnvik
Jo, det är lite störande ibland med "barnsäker" gas fast man vill inte ha gasen så mjuk hellre. Tycker man för bättre känsla då den är hårt.
Jo tycker också att det är skönare med lite motstånd så man känner hur mycket man gasar om du förstår va ja menar;)

an_oger

Välkänd medlem
17 jan 2007
188
0
6
kan inte påstå att jag käner igen känslan men värkande leder har alltid varit en del av mitt skoter åkande, så för flera år sedan så börja jag lära mig alla tänkbara knepp o vila tummen.

Men det bästa är som någon redan skrev att avända hela handen och i många fall så är det sällan så att man verkligen behöver finkänslan som tummen ger utan man kan rent utav gasa med knät :D

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Gasa med vänstern, på höger sida...

Blir lite jobbigt att styra.