Glödlampor RX/RS, halvljus, bra/dåligt?

yel_low1

Semi PRO sledder
12 okt 2004
288
0
0
Sunderbyn
Vad Sitter det för Glödlampor till hel/halv ljus i Rs Vector? antar attdet är samma som i RX?
har hört att lyset inte är de bästa?:rolleyes:

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
55
Kalix, Sweden
www.kartman.se
Jadu, vet ej. Philips skall tydligen ha nå liknande lamport som har kritvitt sken. Så man får väl fara till nån bilmek eller eftermarknadsaffär för bilar och leta.

För det går inte att köpa nåt som det står SKOTER på för då kostar det 10ggr så mycket, även fast det bara är en hederlig H4-lampa.

yel_low1

Semi PRO sledder
12 okt 2004
288
0
0
Sunderbyn
jag har haft på Lynx:en ett par som heter "xenon plasma", som jag haft tidigare på 2 bilar.... och de är hela än :)

men nu skickar jag med dom med Lynx:en så jag tänkte hitta nya lampor, iofs är jag nöjd med de ja hade men jag är sugen å prova nå nytt :cool:

yel_low1

Semi PRO sledder
12 okt 2004
288
0
0
Sunderbyn
silvervision verkar vara de jag skulle montera, undra vad ett par går lös på? kanske måste ringa på Mekonomen och kolla:D

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
55
Kalix, Sweden
www.kartman.se
Man skulle egentligen testa en av varje, Silvervision har antagligen kritvitt sken men å andra sidan så skall VisionPlus kräma på med mest Lux...

Dock så har jag ingen lust att pröjsa extra för att testa. Kanske man kan få låna och testa... Måste kolla...

Xeon

Välkänd medlem
25 okt 2004
216
0
16
Har provat sätta in en ny sorts H4 Megalight Plus 60%
enligt dom ska den lysa 60% bättre än en "vanlig" h4 lampa,
köpte på en OK mack o betala inte mer än 50spänn för den tror jag..

har den på en phazer , och jämförde lyset mot en rmk -00, mitt lös ungifär en tredjedel så bra, och mycke mer vitt sken än en vanlig lampa, rekomenderar den starkt!

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
55
Kalix, Sweden
www.kartman.se
Hmm, Vision+ kostar 250:- / par.
Hette märket "Megalight"? Kanske att det lyser lite bättre, men 60% bättre tvivar jag starkt på, ungefär som att köpa en skruvdragare från GK's som heter "Powertwister" och tro att den är lika bra som en DeWalt.

Xeon

Välkänd medlem
25 okt 2004
216
0
16
Har kartongen här, märket är General Electric sen heter själva lampan Megalight plus 60%
den kanske inte lyser 60% bättre än en vanlig, men betydligt mycke bättre iallafall.
hadde rätt dåligt tidigare på phazern , men nu lyser den grymt bra motför förr enligt mig iaf
sen va den ju rätt billig, så de är bara köpa en på en OK/Q8 mack o stoppa på, är du inte nöjd har du ju inte förlorat så mycke pengar iaf :)

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
55
Kalix, Sweden
www.kartman.se
Jag kör vidare med mina Vision+, har ju vunnit många tester och det är dumt å byta de som fungerar, sen så räcker det inte med 1 lampa för mig, RXen vill ha 2.

Finns iofs myyycket värre lampor men de kostar hur mycket som helst, typ de som de kör med i rallybilar.

Xeon

Välkänd medlem
25 okt 2004
216
0
16
Vision+ va de ja tänkte på, känns lite drygt att sätta in en lampa för 1500spänn på en skoter :/ kollade på en mack igår o dom hadde inte vision+ iaf, men ska svänga förbi lajtis nån dag o höra =)