GLAPP VEVAXELTAPP PTO SIDAN 800ves

Freddson

Välkänd medlem
6 mar 2009
1.018
0
36
Vaplan
Vevaxeltappen glappar å de skramlar på tomgång samt om man vrider tappen fram å tillbaka så klonkar de till.kan man ha sån tur att de e bara att byta lagret å packboxen,e de någe mera man ska hålla koll på????
Naturligtvis så kommer jag kolla alla lager å rikta veven..
Hört talas om ett bredare lager bra\dåligt???
Nån som har måttet på de breda lagret isf???

indy400

Välkänd medlem
1 jan 2000
534
0
16
36
Östersund/Vigge
Vrider du tappen/axeln fram och åter så kan du höra lite "skrammel" men det är till viss del helt normalt.
men om du kan röra tappen/axeln radiellt så har du kassa lager. Ett bredare lager är att föredra, men gärna i kombination med
en riktig motorplatta eller så har SLP nån förstärkning för blocket. breda lagret ska va 5207

Freddson

Välkänd medlem
6 mar 2009
1.018
0
36
Vaplan
ok.. de återstår att se när jag klyver motorn om stakarna e slut oxå, skulle inte bli förvånad med allt oljud.
motorn står på distanser kan de ha haft nån påverkan??? har själv svårt att tro de.
kolvarna ska bytas oxå ska man åka orginal eller finns de någe bra piratmärke??

Freddson

Välkänd medlem
6 mar 2009
1.018
0
36
Vaplan
jo tänkte beställa från staterna men hur funkar de med tull å moms läggs de på automatiskt eller måste man begära det??
en fundering på breda lagret har hört att de e bättre att köra med dubbla lager pga värmebildning som blir,nån som vet någe mer om de??

stecka

Välkänd medlem
24 okt 2005
3.128
1
36
Jämtland,Lit
tull å moms sköter tullen åt dig så de behöver du inte fundera på mer än att man inte vet om de fastnar i tullen lr bara glider igenom.

Freddson

Välkänd medlem
6 mar 2009
1.018
0
36
Vaplan
ok tack för svaren!!
tur i oturen kanske..... när jag lyfte ur motorn å la upp den på bänken så blev den stum innan gick de å vrida runt den,
så de e nog vevstakslagren som farit,klyver den imorrn så de återstår att se.

Freddson

Välkänd medlem
6 mar 2009
1.018
0
36
Vaplan
jaha inte så konstigt att de skramlar å klonkar veven har gått i två delar.....
en fråga om kolvarna dom e mer svarta emot insugs sidan än utblås vad beror de på? helt slut?eller för hög inställd oljepump?