Tjena.
har upptäckt ett litet problem och vill veta om det är standard eller om det är dags att börja bita på naglarna..
Jag, (som de flesta andra antar jag ) släpper lite på gasen ibland.
t.ex. i en brant nedförsbacke.
När jag sedan ger gas igen och variatorn slår till har jag hört ett litet "kluckade"/"klickande" ljud från variatorn.
Så idag tog jag och uppsökte felet. Det är i splinsen på axeln till kedjehuset som variatorn glappar. det är inte mycket glapp, ca 5mm i överkant på variatorn.
Jag tycker inte att varken spåret eller den lilla klacken ser slitna ut.. så..
Är det något som brukar förekomma?
Bör det åtgärdas?
Om så är fallet, hur bör jag åtgärda det hela?
Slänger samtidigt in en fråga om isärmonteringen av sekundären.
Någon som har några hemliga knep för att göra det så lite jävligt som möjligt?
har upptäckt ett litet problem och vill veta om det är standard eller om det är dags att börja bita på naglarna..
Jag, (som de flesta andra antar jag ) släpper lite på gasen ibland.
t.ex. i en brant nedförsbacke.
När jag sedan ger gas igen och variatorn slår till har jag hört ett litet "kluckade"/"klickande" ljud från variatorn.
Så idag tog jag och uppsökte felet. Det är i splinsen på axeln till kedjehuset som variatorn glappar. det är inte mycket glapp, ca 5mm i överkant på variatorn.
Jag tycker inte att varken spåret eller den lilla klacken ser slitna ut.. så..
Är det något som brukar förekomma?
Bör det åtgärdas?
Om så är fallet, hur bör jag åtgärda det hela?
Slänger samtidigt in en fråga om isärmonteringen av sekundären.
Någon som har några hemliga knep för att göra det så lite jävligt som möjligt?