Glasögon för oss med mer Norrländskt ansikte

J

Jona$

Har haft scott voltage vilket har fungerat rätt bra Men nu är dom rätt utnötta på alla sätt.

har även under vintern kört med smith och dom passar även bra men är liksom scott inte hundra nöjd.

har sedan dess testat en rad andra där

dragon mdx

och 509 aviators

Och båda sistnämnda var en av dom dyrare men även dom sämsta, foamen är så tight att minsta lilla så trycker den på under delen av ögongloben och näsben.. på tok för tight area.

Så vad jag undrar över är om nån har förslag på nyare tänkande av glasögon likt aviatortypen eller så som har större area runt foamen, alltså inte större foam men större utrymme för oss med större ansikten :p

ser gärna att det isf är affärer som erbjuder gratis test. så inte det slutar med massa i bara frakt.

Eliminator

Välkänd medlem
6 feb 2006
1.120
0
36
Sundsvall
Jag har haft ett par oakley som är konstruerade så att man kan ha vanliga glasögon under dvs lite större, något sådant kanske skulle passa dig, finns i kvissleby om du vill prova :)

J

Jona$

hm inte tänkt på sånna typer av glasögon, vad heter modellen du tänkte på ?

Eliminator

Välkänd medlem
6 feb 2006
1.120
0
36
Sundsvall
Hittade inget namn på dom, köpte dom för många år sedan :/
Har lyckats lärt mig använda linser nu när jag kör så nu slipper jag köra med vanliga glasögen under :)

Ps, passar dom dig så kanske vi kan byta, jag är på jakt efter ett par med genomskinlig eller väldigt ljus lins.

Jonte96.

Välkänd medlem
23 nov 2010
1.498
1
16
Vilhelmina, Åre
Jag har en Airoh Aviator i strl M, har du strl S så går dom inte in.
Det är bara att maila till 24mx och fråga om dom passar, de gjorde jag iaf :)

oskaar

Välkänd medlem
26 mar 2012
470
1
16
Umeå
Morsan har Scottglasögon som är anpassade för att ha vanliga glasögon under.
Dragon är ju sjukt små, kör med Spy och dom passar perfekt.

J

Jona$

Det där är juh stealth hjälmen, kikade på den själv fast dom hadde inte rätt storlek hemma så inväntar.

Vad fick du ge för hjälmen? och vart.

Sen ang nfx googlesna så verkar det vara nåt, enda jag undra är måste man beställa glasögon efter linser? kan man inte få tex svart band osv fast med gula siktskivor.

vilken lins är bäst ifrån nfx, ser även många är spegelglas, men borde inte det vara skit vid mörker och skymning. Har iaf alla hojhjälmar jag haft när man kör sporthoj iaf.

Jonte96.

Välkänd medlem
23 nov 2010
1.498
1
16
Vilhelmina, Åre
Dom glasögonen som jag har är gröna invändigt, så inte det bästa vid mörkerkörning.
Har köpt ett par gula linser nu och dom kostade 300kr.

Det som jag fick göra på glasögonen för att dom skulle passa i min hjälm, var att skära bort lite på näskskyddet eftersom att det va så himla stort :)

snopro700

Välkänd medlem
24 nov 2008
471
1
18
Fick hem mina NFX idag, var grym formpassning mot airoh aviator!
Gick på 700 bananer från e-bay och då fick jag även med en klar lins att ha vid sämre väder/mörker:)

J

Jona$

700? ser dom ute för 92dollar + 20-30 i frakt och moms på det, får alldrig fram det till 700 ?

ogge95

Välkänd medlem
13 apr 2011
1.575
3
38
29
Dvärsätt
Har precis skaffat mig ett par sinister och en evolution hjälm, sitter riktigt bra och det ska bli intressant hur det fungerar i praktiken! :)