Glovebox extension summit

Lurpa

Aktiv medlem
25 okt 2011
57
0
6
Kalix
Ska montera min gps på min t3a, då finns ju denna förhöjning av handskfacket den bli ju klart mest synlig där. Men om de är den snyggaste lösningen tvivlar jag på.
Sen vet man ju att skotern kommer rullas lös vid klantiga manövrar eller fast körningar, kommer då denna plast låda att hålla för detta?
Är de nån som lyckats ta sönder den?
 

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
Äh, ge fan i de där grejerna.
Jag har skruvat fast min i en aluminiumplatta i styrhöjaren, nedre infästningen.
Då sitter den lägre än displayen och lägre än styret så den tar aldrig stryk.
 

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
Helt själv, kapa ur durkalu och borra ett par hål.
Nödvändigt är ju att det är en vattentät.. eller ja väderskyddad gps.
 

Sir_Sledalot

Välkänd medlem
22 nov 2010
134
0
16
Oviken
Jag lyckades ha sönder mitt fäste för glovebox extension men det var ett träd som var i kontakt med den i samband med rullning. Men de var fruktansvärt stryk tålig ändå får jag säga. Var med om en heldel rullningar.
 

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Kör också extension med GPS monterat på locket.
Inga problem med ex. rullning.
Den något högre rutan från Summiten passar perfekt.
 

Lurpa

Aktiv medlem
25 okt 2011
57
0
6
Kalix
Verkar vara blandade omdömen om detta.
Hämtar skotern imorrn, så få väl känna å klämma å fundera lite på hur man ska göra.
Man har ju tid å ta isär maskinen och se vad mer man kan behöva montera i brist på snö.
Bra svar för övrigt från alla man få tacka och buga.!
 

Nalta

Välkänd medlem
27 jan 2011
357
0
16
Verkar vara blandade omdömen om detta.
Hämtar skotern imorrn, så få väl känna å klämma å fundera lite på hur man ska göra.
Man har ju tid å ta isär maskinen och se vad mer man kan behöva montera i brist på snö.
Bra svar för övrigt från alla man få tacka och buga.!

har du köpt gps:en som brp har i katalogen blir det ju helt klart snyggast med gloveboxen. tycker det känns som att den blir mest skyddad där också. Har rullat lös skotern många gånger och gloveboxen håller då än. Har råkat dra en ofrivillig rullning på hård snö också och då var det styret som tog smällen
 

herrn

Välkänd medlem
8 dec 2010
180
0
6
Sälen
Har en sån i kartong du kan få köpa. Tänkte sätta dit den förra vintern men blev aldrig av. PM om du är intresserad
 

Leafo

Välkänd medlem
7 dec 2012
982
1
16
Strängnäs, Messlingen
Har, och har haft, Glovebox Extension och Slim Tunnelbag för LinQ. Min maskin rullas flitigt och jag är en sådan som anser att "grejer är till för att användas". Mina maskiner ser oftast ut som de varit med i ett krig efter några resor, det är ju bara plast liksom.

Har inte haft några problem med endera. Vet om 1 som böjde sin extension (gick dock att rädda) efter att skotern rullade in i en gran, men med den tesen så har jag även sett intryckta frontar och böjda styren efter kontakt med träd.

Det är plast, klart som f*n det kommer gå sönder med nog mycket stryk. Normalt, rulla i snö, inga konstigheter.