Rev sekundären på min f6,a tidigare i vinter, aningens glappa rullar till helixen men inte helt slut. I samma veva så gjorde jag rent den och blåste rent primären med brakeleen och tryckluft. hängde på en ny rem och då började den gnissla som fasen på tomgången, sen började primären att fastna ihop så den gick av sig självt rätt vad det va och man fick bromsa ihjäl den. Rev primären och kollade igenom den och gjorde rent den, men hittar inget fel. Monterar ihop allt men den är likadan det är bara ibland den vil gå av sig själv men gnisslet är där hela tiden på tomgången. "kammarna" på remmen ligger ca 2-3mm ovanför skivorna på sekundären.
Vad bör jag göra i ett nästa steg? Den va inte alls på det här viset innan jag började göra rent allt. Då va allt normalt förutom att remmen som satt där va helt slut... Hela ovansidan hade flygit loss, men remmen va fortfarande i ett stycke så jag kunde köra med den.
Vad bör jag göra i ett nästa steg? Den va inte alls på det här viset innan jag började göra rent allt. Då va allt normalt förutom att remmen som satt där va helt slut... Hela ovansidan hade flygit loss, men remmen va fortfarande i ett stycke så jag kunde köra med den.