Nu har jag fått reda på ett dunderlim som sitter som berget och är billigt dessutom, Kolla in bilden den mattan va lagad där kammarna är borta för 200 mil sedan, och de ser fortfarande bra ut! Limningen på bilden täcker korden över stavarna, de är inge kordbrott för de klarar inget lim såklart. Limmet heter Teroson Ms 939 och hittas lite här o där bla proffsmagasinet. Kostar endast 200kr för en patron till foglimspruta. De är inte jag som limmat och kört den mattan, jag köpte den nyss och frågade vad säljaren limmat med, och hur långt han kört. 200+ mil med en Nytro. De bästa limmet jag testat är Casco superfix + , men jag har bara max 30 mils erfarenhet av det, dock på 4-5 maskiner. De har hållit svinbra men jag har svårt att tro de håller lika bra som Teroson. Förde Casco superfix + är priset, en patron till fogspruta kostar 120kr på Swedol vs Teroson 205kr på proffsmagasinet. De går nog hitta billigare för Casco kostar 200kr på vissa ställen.
5 tummar upp
2460055 Teroson MS 939 Foglim 290 ml, elastomeriskt foglim
Mycket mångsidigt industriellt elastiskt foglim med snabb skinnbildning. Hög styrka och utmärkt väderbeständighet.
www.proffsmagasinet.se
5 tummar upp