Gtx 550 -08 alt Adventure 550 -08

widetrak

Välkänd medlem
12 nov 2007
1.141
10
38
Kovland
550 räcker bra länge om man vill skjutsa familjen, dra pulka o sånt. Jag antar att det är nåt sånt du tänker dig eftersom du ens börjat titta på såna maskiner? Beror ju också hur mycket pengar du vill lägga. 550 kräver lite underhåll och försäkringen ligger på en fjärdefel jämfört med en starkare maskin.

7 jan 2011
12
0
1
Trångsund, Sthlm
Kollade i månader på Blocket efter just de två du nämner, Adventuren var det gott utbud av. Valet föll dock till slut på en ny Ski-Doo, ett beslut som egentligen saknar vettigt argument när man jämför med så pass nya beggade maskiner men så blev det. Får skylla på "manlig köplust" plus att de var väldigt trevliga på Bohlins i Järbo.
Tycker 550 funkar fint, är ingen racemaskin men till mina behov duger den mer än väl. Som widetrak skriver så var försäkringen en mycket positiv överaskning.

Mac

Medlem
29 okt 2008
10
0
1
Örnsköldsviks kommun
Jag får tacka för dom svaren. Som du säger så är det familjeturer som det kommer att handla om, är det någon som har bra koll på vad nämnda maskiner vill i bränsleväg?

widetrak

Välkänd medlem
12 nov 2007
1.141
10
38
Kovland
Jag får tacka för dom svaren. Som du säger så är det familjeturer som det kommer att handla om, är det någon som har bra koll på vad nämnda maskiner vill i bränsleväg?
Räkna 3 liter milen i snitt beroende på före och körstil. Men du köper många liter soppa för det du sparar på försäkringen.