GTX 550F Gjort rent mikuniförgasarna men hur ställer man in dom ? och vad behövs?

NiklasF

Medlem
1 mar 2011
12
0
1
Stockholm
Tog med mig förgasarna hem från stugan för att göra rent dom i garaget,när detta är gjort ska man ställa in dom och jag har ingen anning hur eller vad man behöver för detta. vill slippa hyra släp och köra den till verkstad för inställning av fuggarna.
har ni några tipps. Är det olika inställningar på dom?

Ha en bra dag

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
Vad ska du ställa in och varför?

Montera tillbaka dom bara (om du inte är missnöjd på något sätt)

Speedo

Välkänd medlem
9 mar 2011
114
1
6
Täfteå
Grundställ förgasarna. Ofta står grundinställningen i manualen. Utgå från det. Finjustering (oftast luftskruven) får man sedan göra på gehör och känsla. Se till att du gör exakt lika på bägge förgasarna. Tex. luftskruvarna ut från botten 1 1/2 varv. Observera då att spåren i skruvarna inte alltid står åt samma håll.

Här är en bra sida om förgasarjusteringar:
http://www.braigasen.com/Gsons_Forgasartips.htm

NiklasF

Medlem
1 mar 2011
12
0
1
Stockholm
Tack så mycket för era svar men den sista sidan med olika inställningar förstod jag inte så mycket av. jag vill mer veta hur mycket jag måste skruva på varje nål och luft ventilen, som jag förstår så finns det bara 2 skruvar på min.. en till soppa mängden en till luften.
eller har jag missförståt något, att man måste ställa in något med gasen eller chooken?