Har pysslat med min rotax 377 och har nu satt ihop blockhalvorna igen.
Har en liten fundering angående gummipluttarna som satt i motorn från början. Dessa använde jag mej inte utav nu utan jag tog oringarna och satte de över lagrena i stället då det tidigare saknades. Någon som tror att det ska ha någon betydelse vilket man använder? Ren känsla så bör det vara bättre med oringarna då de även tätar runt lagrena så inte oljan tar den vägen i stället.
Här på bilden visar jag gummipluttarna och dess placering. Nu är de alltså bortplockade och istället sitter oringar på lagrena.
Har en liten fundering angående gummipluttarna som satt i motorn från början. Dessa använde jag mej inte utav nu utan jag tog oringarna och satte de över lagrena i stället då det tidigare saknades. Någon som tror att det ska ha någon betydelse vilket man använder? Ren känsla så bör det vara bättre med oringarna då de även tätar runt lagrena så inte oljan tar den vägen i stället.
Här på bilden visar jag gummipluttarna och dess placering. Nu är de alltså bortplockade och istället sitter oringar på lagrena.