jag orkade inte läsa särskilt mycket, och för seg internet för att få upp sidan nog snabbt. men jag tror (obs att jag tror) att moderna motorer är redan så väl bearbetade, inga vassa kanter och dylikt i lager, kolvar eller gjutskägg som skulle göra att en motor idag behöver inkörning. läste det jag fick upp i länken din, där hårdare inkörning var bra, och det anser jag inte vara inkörning utan precis vanlig körning, man varmkör motorn, sen är det bara köra som vanligt, ge full mutter eller hur du nu kör.
men förr, då det kunde se ut lite hur som helst i motorn, kanske något litet gjutskägg eller kanter som inte riktigt skulle vara så vassa, egentligen vad som helst, så var det bra med inkörning för att inte plåga fullt och tex de där skägget då lossnar och gör stor skada.
men man gör ju som man vill, och tror det man tror, men jag tvekar väldigt mycket att just motorn behövs slitas in särskilt mycket idag, inte mer än det slits vid vanlig belastning, och att motorer (insputningar) fetar upp bränsle/olja endast är en liten säkerhet om något ändå kanske är kvar inuti motorn, va vet jag