Antar att du inte menade mig eftersom det stämmer vad en 800 bänkar (med rätt bestyckning, original best är ju pinsamt dålig som alltid)...? Det finns ju dock inga bra bänksiffror på 700an hos m-performance, finns nån 700 men som är överbestyckad och en där de gått ner lite i bestyckning. Blir lite fundersam på den bänkningen där de snålat in på mainjet till 350 eftersom den verkligen underpresterar, har svårt att tro att den ska gå sämre än en 600 så det hade varit intressant med mer info kring bänkningarna.Här har ni bromsningar av äldre polaris,så behöver ni inte gissa.
Både original och ombestyckade för bättre resultat.
http://www.m-performance.com/Sidor/dyno_polaris.htm
Originalbestyckningarna är ju delvis intressanta men vad som är mer intressant är ju vad motorerna är kapabla till original men med korrekt bestyckning, alltså standard pipa osv... En ombestyckning kostar 40kr på en twin så det ju en effekt man kan få ur maskinen utan någon direkt kostnad eller modifikation... Och bänkningarna ljuger ju inte om reslutatet men enbart grafen säger ju inget om omständigheterna runt resultatet så det är därför jag blir intresserad av om det är något speciellt med den 700 som bänkar under 120hk med snål bestyckning och 106 med original bestyckningen (antar att 440 är original)...Jag menade ingen särskild.
Bara titta på bromsningarna med original bestyckning,bromspapper/siffror ljuger inte.
Jo det låter klart rimligt faktiskt att den faktiska effekten ligger runt där tycker jag nog av de resultat jag sett på olika 600or, fast det är ändå lägre än jag trodde eftersom den lite äldre 600an ligger på 117hk med hyfsad bestyckning...Har inte (min) Fusion 600 HO 125 hästar som skriven effekt?
Tappar den verkligen så mycket som 10-15 hästar som bänkningen säger?