Håll tummarna för farbror Boost i helgen.

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.833
866
113
Kramfors
Jag har anmält mig till Hilldragrace sm i Sollefteå på lördag så nu har jag skruvat som ett tok. Maskinen har stått stilla i 5 år och den va inställd för hög fart och grillning.Nu har jag tunat in den för 150m hilldrag så den skär ihop om jag kör 300m full gas :) De är faktiskt no kidding jag har sopat i minsta möjliga munstycken i fuggarna så egt tempen ligger nära härdsmälta vid 250-300m typ 710-720c!! Vid 150m är den rel safe 670-680c. Dumt nog bytte jag till uppsvarvade org gasare 39,2mm innan jag fick för mig att köra hilldrag . Jag har kört 46mm Lectron i många år men de är svåra att ställa in perfekt för grillturer. Men jag tappar inte så mycket effekt ev bara 4-5hk så jag orkade inte sätta dit dem nu. Bytta matta från 32mm kammar till en 44 ripsdaw nu men fick kapa ur 40mm breda och 12mm djupa diken i kammarna för de förb tunnelkylarna .Jag fick tom slipa ur fronkylaren för att mattan skulle gå fri. Är en aning stressad nu för jag har inge drev än för lägre fart än 193kmt och de kommer inte gå fortare än 120-140 max på 150 m uppför i lössnö utan mattstart eller dubbar. Jag hoppas få sista lilla 20t drevet i morgon och då drevar jag 20/41 som blir en toppfart av 164kmt på 8700v. De blir nog perfekt för man ska undvika att utnytta hela variatorskivorna för de blir så stora friktionsförluster längst ut på primären och längst in i sekundären. Men de blir stressigt för jag har inte ställt in variatorerna för 44 mattan och nerdrevat, jag skulle ha behövet en veck till på mig.
Jag kommer åka på runddäng på bar-ashlet för jag hamnade i trimmade klassen där man får trimma fritt och vilket bränsle man vill samt lätta maskiner. Millenium Racing 1000cc hamnade jag med min blysläde som kommer väga runt 275kg med lite soppa i tanken (endast 98 okt) och sedan jag som väger säkert 105 kg raceklar utrustning. Jag kör även king of the hill de är alla mot alla bara för kul skull och jag är utfyllnad i värsta klassen där de går uppimot 500+ hk slädar. Jag har inte ens kört hilldrag så allt är nytt för mig så man får ta det som en kul grej. Med fräscha cylindrar vilket inte jag har bör den va på 208 hk på 98 okt men mina cyllar är dyngslut i nikasilen så den har nog 12-15hk borta för komptrycket är bara 7,8-7,9-8,2. Fräscha cylindrar ger 9 bar.
30872308733087430875

Last edited:

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.833
866
113
Kramfors
De gick förvånansvärt bra i gårdagen första Hillclimb jag stälklt upp i jag vann King of the hill där alla klasser kan ställa upp. Jag dängde bet lättare maskiner med härrjejösses effekter men de absolut värsta maskinerna va inte med där men hög effekt hade de ivf den värtsta va på över 400hk men för dålig matta.
Jag blev Tvåa i Millienium racing 1050cc och där åkte jag roligt nog på däng av en likadan Thundercat på 230hk som hade längre bättre matta än mig och bättre inställd boggi.
I värsta klassen Power extream åkte jag på däng såklart men där ställde jag bara upp som träning.
Nu har jag "lite " erfarenhet så jag kan ställa in boggin bättre för den reste för mycket i starten.
Nu blev jag motiverad att fräscha upp cylindrarna med ny nikasil för jag har garanterat 15hk borta så slut som de är nu.
Här på min FB sida finns flera filmer.