Köpte en Nytro MTX Turbo av min kusin i höstas, den har bara gått 360mil och är förlängd och har fått ny matta för ca 250mil sedan.
Förra veckan när jag kollade igenom boggin och putsade lite allmänt så såg jag att det fanns sprickor i mattan och det ser ut som att den håller på att gå av!
Mattan som sitter på är en Camoplast "Mountain lite" 162" lång
Har varit i kontakt med de som sålt mattan och även Camoplast i USA och de tycker inte att det ser så bra ut och att mattan behöver bytas ut så snart som möjligt.
Problemet är att den är drygt 3 år gammal och inga garantier för fabrikationsfel gäller längre.
En matta består ju av flera olika lager och det som är sprucket är det tunna gummiskiktet överst (ca 1mm) och så har de vita trådarna under det gått av. Under dessa två lager ligger ett lager svarta trådar som borde vara det som står för själva hållfastheten i mattan?
Har för mig att det är kevlar?
Vad säger ni och hur skulle ni göra?
Mattan är hel och fin på utsidan......
Förra veckan när jag kollade igenom boggin och putsade lite allmänt så såg jag att det fanns sprickor i mattan och det ser ut som att den håller på att gå av!
Mattan som sitter på är en Camoplast "Mountain lite" 162" lång
Har varit i kontakt med de som sålt mattan och även Camoplast i USA och de tycker inte att det ser så bra ut och att mattan behöver bytas ut så snart som möjligt.
Problemet är att den är drygt 3 år gammal och inga garantier för fabrikationsfel gäller längre.
En matta består ju av flera olika lager och det som är sprucket är det tunna gummiskiktet överst (ca 1mm) och så har de vita trådarna under det gått av. Under dessa två lager ligger ett lager svarta trådar som borde vara det som står för själva hållfastheten i mattan?
Har för mig att det är kevlar?
Vad säger ni och hur skulle ni göra?
Mattan är hel och fin på utsidan......