Hög temp rave 800

Blaeckvard

Välkänd medlem
1 dec 2008
598
0
16
Viksjöfors
Tjena har en rave 800 -03 med lite bekymmer. Om man kör bara en liten bit där det inte finns så mycket snö så tänds temp lampan, ska det verkligen vara så ?

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
44
Umeå/Boden
Hur långt menar du med en liten bit?

Dom är ju vätskekylda så kör du där det är stenhårt så kan det hända att den går lite varm

Jag var ute med en kille som har en summit 1000 och vi fick stanna 3ggr på en tur på max 6km och sparka in snö

Så isrivare kan nog vara en bra ide att skaffa

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
44
Umeå/Boden
2 min efter väg ska den helt klart klara

Men hur mycket kylning hade den fått före det?, kan hända att den var på gränsen redan före

Vet inte vad du har för före hos dig men här är det iaf stenhårt

jonke

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.247
5
38
Kramfors
Tror att det är många lynx rave 800 ägare som har detta problem,kan tänka mig att har man för höga kammar på mattan typ38 så sptutar snön bakot iställe för uppåt.Kolla upp termoetaten på den.eller byt.Har den skurit någon gång.kanske det är några lager som är dåliga så att dom blir varma och kräver mera kylning,mm ja det finns masser.
Lättast är att du tat bort termostaten och kollar om det blir bättre.

muotkas

Välkänd medlem
2 jan 2007
1.462
0
36
Kiruna
det låter som om du kanske inte har nog med vätska i skotern, kylarvätska. fyll på och pröva igen.

om du har blivit av med vätska så har du läckage någonstans.

Blaeckvard

Välkänd medlem
1 dec 2008
598
0
16
Viksjöfors
Vätskan har jag kollat och det var bra, jag har 38mm kammar om det kan vara därför då? Det är inte så packat före här så kylning ska den få innan.
Ska man testa byta termostaten eller hur menar du ?

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
41
Roknäs
Vätskan har jag kollat och det var bra, jag har 38mm kammar om det kan vara därför då? Det är inte så packat före här så kylning ska den få innan.
Ska man testa byta termostaten eller hur menar du ?

Den kan ha kärvat ihop, ta fram den och kolla. Ev koka den på spisen så ser du om den öppnar och när.