Höja boogie?

600hundran

Aktiv medlem
22 mar 2010
67
0
6
Övik
www.ijet.se
Hej har en Lynx Enduro 600sp 02, och funderar på att höja den bak till. och undrar om någon har gjort det förut och hur man gör? några tips? Och om ni har bilder på exempel på höjningar så skulle det vara ett +! Tack i förhand!

lummz

Välkänd medlem
4 maj 2008
138
0
16
Piteå
det borde väl gå att bara borra nya hål för boggien i tunneln, eller blir det för lite höjt

alexanaje

Välkänd medlem
1 feb 2010
272
0
16
örnsköldsvik
är ju en rcg boggie vi talar om så de blir lite knepigare en med vanligt. Själv vet jag inte hur du ska lösa problemet utan att borra nya hål i tunneln som jag själv aldrig skulle göra om jag va du :)

Le(a)d Sled

Medlem
19 feb 2010
6
0
1
Mora
Vad skulle problemet vara med att ha nått extra hål i tunneln då man i utbyte får den set-up man eftersträvar... så till vida man inte gör hålet med en gigantisk hålsåg så fossingarna kan leta sig in i boggien under färd vill säga :becky:

...annars gäller när man borrar tunnel att man bör totalövertyga sig om att man mätt rätt så man bara behöver borra en gång, inte kul att behöva flytta ett 12mm hål någon enstaka mm :embarrest:

Lycka till

CaccezE

Välkänd medlem
11 dec 2008
1.222
0
16
Piteå
Ja jag har då höjt min och ovanför "mitten fästet" så är de tre hål, de är bara när man tänker på de man ser de, annars är de nästan omöjligt att se de :D

Och sen så är de oftast man bara behöver borra hål i chassiet fram då man gör Dropbrackets bak...

lummz

Välkänd medlem
4 maj 2008
138
0
16
Piteå
Men på en rcg boggie går det väl inte att använda sig av dropbrackets metoden, eller?

aleham

Välkänd medlem
7 jan 2011
296
1
16
Jag skulle också vilja se fler trådar eller få fler svar i denna tråd om ämnet på lika skoter.

Jag är skitnöjd med min skoter. Det enda jag skulle vilja ändra är höjden.

Denna skoter är ett strykjärn jämfört med de flesta andra skotrar.

Drop brackets ska jag undersöka.

LynxtuktarN

Välkänd medlem
11 jan 2011
1.124
4
16
Obbola
Men på en rcg boggie går det väl inte att använda sig av dropbrackets metoden, eller?
Nope, inte utan att svetsa om den bakre "saxen" (om man nu säger så) med nya fästen, jag var påväg att göra en höjning av boggien men ångra mig då de skull bli så bökigt pga det är en RCG...,

Men jag återkommer om jag finner en lösning då det skulle va underbart o få den lite högre :)