höja cobra enduro

TheWayOut #8

Välkänd medlem
2 dec 2007
120
0
6
hej, ja hade tänkt höja min cobra enduro -95 ca 7 cm bak och 2-3 cm fram, och om ja testar dra bak boggien nu när den är löst så kommer ja knappt längre bak än nuvarande fästena:/ trots att ja lossat "mattspännarna" fullt... nån annan som haft samma problem och gick den trycka på plats efter man gjort nya fästen eller är de nå lurt med min boggie/matta?:hmmmm::p

Stoft

Banned
13 nov 2006
2.596
0
36
Jag förstår inte riktigt din fråga då du skriver att du ska trycka bak boggien?
Det nya bakre fästet ska flyttas fram så att du har samma cc mått mellan hålen som original.
Gör du hålet rakt nedanför originalhålet så får du för stort cc mått.

I den här tråden finner du allt du behöver veta när du ska höja (sänka) boggien.
http://www.snowmobile.se/forum/showthread.php?t=11871&page=24.

TheWayOut #8

Välkänd medlem
2 dec 2007
120
0
6
ja menar att eftersom ja både sänker fram och bak så blir inte bakre boggiefästet så mycket längre fram och då blir de som om mattan inte räcker till, men måste ja alltså kanske flytta ner mattans övre bäraxel lite för att "behålla mattans geometri och samtidigt få dit boggien i dom nya fästena lättare?

Stoft

Banned
13 nov 2006
2.596
0
36
Ja du har väl fästen i mitten också? Räcker inte mattan till så måste du nog flytta ner dessa också? :hmmmm2:

TheWayOut #8

Välkänd medlem
2 dec 2007
120
0
6
ja det är nog den i mitten ja mena för de finns bara ett där:p men när ja nu tittade på dom så såg ja att den redan har blivit nerflyttad 2 gånger?:O och mattspännarna var nästan på de minsta innan ja börja ta bort boggien förut... kan de va så att nån tidigare ägare klämt på en 307 matta när de ska va 320 original??:S