Höja MM

mrballz

Välkänd medlem
1 feb 2008
1.334
1
16
Kåge, skellefteå
Hej, har funderat på att höja min MM bak, även fram men inte än! menmen, om jag bara höjare den bak nu så gör jag väll så att atackvinkeln blir sämre? isf måste jag väll flytta bakboggien och köpa en lite längre matta? eller är jag ute och cyklar? Hade tänkt höja den ca 5-10cm :)

Last edited:

ducatimonster

Välkänd medlem
7 okt 2005
270
0
16
Stockholm
Hej

Du är inte ute och cyklar, enligt min mening kan man knappt ha för lång matta, höjning gör ju att den inte lika lätt hänger sihg på fotstöden, sen tycke rjag nog att kamhöjdsfrågan är svårare...sen har ju jag vurmat hårt för att flippa skotrar som du kan se i andra inlägg...så jag skulle VERKLIGEN rekommendera att du flippar maskin åsså....

Mvh//Gammal MM chaffis

mrballz

Välkänd medlem
1 feb 2008
1.334
1
16
Kåge, skellefteå
Ska från början bara höja den sen blir de väll andra "modd" efter som! menjust nu hade jag bara tänkt höja och nu till min fråga! :
Vad måste göras? vad för "modd" ska göras? förstår ju att jag måste förlänga fästet minst bak iaf men dom andra? skriv och förklara så mycket som möjligt!
Är tacksam för era svar!

JeppeR

Välkänd medlem
31 jan 2008
928
0
16
Arvidsjaur
vet inte varför du ska höja den? Den är ju nog hög som den är. Höjer du den får du väl mindra matta i snön?

Den är ju betydligt högre än en Summit 600 -01,02

mrballz

Välkänd medlem
1 feb 2008
1.334
1
16
Kåge, skellefteå
borde väl inte få mindre matta i snön?
Har hört att dom går bättre i puder, och de är väl därför jag vill höja den! och de är en snygghetsfaktor fast de är inte därför de är mest för att den ska gå så bra som möjligt!

Tycker den ser betydligt lägre ut än summitarna?! :eek: