höja modda srx 700 - 98

tonix

Välkänd medlem
24 okt 2006
1.312
1
38
i en väska
tja, jag tänkte höja min srx, tanken är att sätta dit ett par fox float med cc 45cm, men d verkar vara för långa, finns det någon som gjort samma sak lr någon som vet om det finns några andra övre dämpar fästen att köpa så att fästet hamnar högre?

någon som har erfarenket av konfilter ist för org luftburk? tänkte ju som flytta fram styr-stången lite

Andersson

Välkänd medlem
31 jan 2007
1.338
1
16
Kiruna
Fick modda en del för att det skulle bli bra, började med att förlänga dämpartornet utåt ca 3cm för att få bra vinkel på dämparn.
Sedan fick jag förlänga tvärstag med ca 70mm svarvade bara hylsor och kapade isär och svetsade igen. Sedan fick jag förlänga styrstagen ca 50mm.

Gjorde även nya trailingarmarna 40mm längre för att få bättre vinkel på dämparn så den inte skulle luta så förbaskat mycket bakåt.

Äre någe mer du undrar så äre bara fråga.

tonix

Välkänd medlem
24 okt 2006
1.312
1
38
i en väska
jävlit ballt bygge, mycket inspiration att hämta.

har du möjligtvis några bilder på dina lösningar på dämpartorns mod å tvärstagen?

och har du koll på om d funkar bra med konfilter?

såg nu att du plockat din maskin i delar å becknar av den, vad ska du ha för stagen i framvagnen så slipper jag bygga själv?!

hur höga kammar går dit utan att byta drivhjul?
kommer den rappa över mycket med 365 matta med 51 kammar om jag inte kör noslip?

vart finns det billiga noslip? vilka märken passar?
jag skulle vilja åka med 7 tänders så jag slipper dreva ner, finns det?

många frågor på en gång, men ja har ingen koll, så bättre å fråga :)

Last edited:

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Ja de krävs non-slip. (Finns mycket info på forumet om varför, men nu räcker det med att de bara gör det ;))
Skulle sattsa på 8 kuggars jag. Ingen erfarenhet av 7, men bara bra av 8a.

38mm kammar går dit utan o byta drivisar!

Svarade på mailet ang. framvagnen btw.

Vh Rasmus